YouTube zápasí s nárůstem spamu

28. 11. 2013

Sdílet

 Autor: © Sashkin - Fotolia.com
Nový systém komentářů má přesně opačný účinek než Google očekával. Reklamních komentářů u videí naopak přibývá.

YouTube počátkem tohoto měsíce přešel na přepracovaný systém komentářů, které se zobrazují pod každým videem. Cílem této změny bylo dostat na první pozice kvalitní komentáře či komentáře od určitých lidí. Méně přínosné komentáře se naopak měly propadnout co nejníže a stejně tak i spam.

Součástí změny byl i nový způsob přihlášení – každý, kdo chce nyní na YouTube okomentovat video, se musí identifikovat vlastním účtem na sociální síti Google+.

Google si od nového systému sliboval zvýšení úrovně uživatelské konverzace a omezení spamu. Výsledek tomu však příliš neodpovídá. Zatímco jedny dveře pro spam se příchodem nového systému zavřely, současně se pro šiřitele spamu objevily nové možnosti, jak komentáře na YouTube zneužít ke svému prospěchu.

Jak na oficiálním blogu uvedli tvůrci YouTube, množství spamu ve skutečnosti vzrostlo. O kolik přesně už neprozradili. Dlouhodobé úsilí vývojářů se tak nyní minulo účinkem. YouTube vylepšilo systém pro rozpoznávání reklamní odkazů a omezilo délku zobrazovaných komentářů. Server také lépe identifikuje komentáře, ve kterých jejich autoři využili textových znaků k vytvoření nějakého obrazce.

ICTS24

V těchto úpravách však problém zřejmě není. Při letmém pohledu na nejpopulárnější videa se na prvních místech umísťují většinou srozumitelné komentáře, třebaže trochu povrchní.

YouTube hodlá ve změnách pokračovat i nadále. Chce dát například více kontroly autorům videí nad děním v diskuzní sekci. Otázkou je, jak na další úpravy YouTube budou reagovat jeho uživatelé. Mnohé z nich Google naštval nuceným používáním účtu Google+. Proti této změně dokonce vznikla petice. Podle jejích iniciátorů je celý problém někde jinde. „Od chvíle, co Google vzal YouTube pod svá křídla, už to prostě není, co to bývalo,“ píše se mimo jiné v petici.