Podle nejnovějšího průzkumu Uptime Institute označili respondenti za nejčastější příčinu výpadků souvisejících s IT službami problémy se sítí a konektivitou, těsně následované problémy s IT systémem/softwarem
Věnujete zvýšenou pozornost firemním datovým sítím?
Mezi další časté příčiny výpadků souvisejících s IT službami patří potíže s napájením, chlazením či se službami, které provozují třetí strany.
Podle analýzy výpadků pro rok 2024 jsou hlavními příčinami veřejně hlášených výpadků IT služeb:
- IT (software/ konfigurace): 23%
- Síť (software/konfigurace): 22%
- Napájení: 11%
- Kybernetický útok/ransomware: 11%
- Optické spoje: 10%
- Požár: 9%
- Chlazení: 6%
- Síť (kabeláž): 4%
- Problémy poskytovatele/partnera: 2%
- Kapacita vs. požadavky: 1%
- Jiné: 1%
Nejčastější jednotlivou příčinou výpadků je tedy podle tabulky IT software. Pokud se však sečtou všechny potíže s konektivitou, jde jednoznačně o největší zdroj problémů.
Celková četnost a závažnost výpadků ale podle Uptime Institute nadále klesá, avšak s výjimkou incidentů souvisejících s kybernetickými útoky.
Ty jsou přitom podle Uptime Institutu zodpovědné za mnoho nejzávažnějších výpadků a v některých případech dokonce už nedošlo k opětovnému zprovoznění zasažené služby
Security World si můžete koupit i jako klasický časopis, buď v klasické tištěné formě nebo v elektronické verzi. Věnujeme se bezpečnosti počítačových systémů, ochraně dat, informací a soukromí. Jsme jediný titul na českém a slovenském trhu, který oslovuje širokou čtenářskou obec – od ředitelů firem, přes odborníky na bezpečnost po koncové uživatele. Naším cílem je poskytnout ucelený přehled o bezpečnostních hrozbách a zejména o tom, proč a jak se jim bránit, případně proč respektovat a dodržovat nařízení IT manažerů ve firmách.