Jak vyplývá z roční bezpečnostní zprávy společnosti Cisco, na rostoucí úspěšnost útoků mají vliv především sami lidé, nikoliv technologie, které používají. Podle studie využívají nové útoky především důvěry lidí v sociální sítě, jejichž používání v soukromém i pracovním životě rapidně roste.
„Smíšené využívání sociálních médií pro byznys a současně zábavu zvyšuje potenciál pro problémy s bezpečností sítě, nikoliv kvůli technologiím, ale často samotným lidem. Stále více firem vidí v sociálních médiích velkou hodnotu, organizace by však měly zajistit svým zaměstnancům řádné školení a vzdělání, aby neohrožovali sebe ani své podniky,“ uvádí Alexander Winkler generální ředitel společnosti Cisco Systems Česká republika.
Podle odhadů společnosti Cisco v roce 2010 vzroste objem spamu o dalších 30 až 40 procent, a to i přesto, že například USA a většina zemí Evropské unie začala ve svých zemích proti počítačům rozesílajícím spam účinně bojovat a vypínat je. Nárůst spamu však s rostoucím přístupem k broadbandu zaznamenávají rozvojové země jako Indie nebo Vietnam. Vůbec největším rozesilatelem spamu byla v roce 2009 Brazílie, která v čele žebříčku vystřídala USA.
Vedle sociálních sítí a spamu zmiňuje bezpečnostní studie Cisco také oblast cloud computingu. Zatímco před deseti lety si firmy neuměly představit, že by jejich citlivá podniková data byla umístěna mimo firemní firewall, dnes se tak s rozvojem cloud computingu a hostovaných služeb běžně děje. Problém zde podle odborníků Cisco nastává ve chvíli, kdy se firmy jen velmi málo nebo vůbec nezajímají o to, kde jsou jejich citlivá data nakonec umístěna a jak dobře jsou zabezpečena.