Zabezpečení jako služba překonává prodeje bezpečnostního softwaru

18. 2. 2021

Sdílet

 Autor: © Andrea Danti - Fotolia.com
V oblasti kybernetické bezpečnosti dochází k dramatickému přesunu poptávky zákazníků od tradičního nákupu softwaru a hardwaru k předplatnému řízených služeb. Uvádí to průzkum společnosti Acronis a Omdia na konci roku 2020 mezi 244 poskytovateli řízených služeb (MSP) všech velikostí z celého světa.

Jednou z největších výzev, kterým čelí IT prodejci v současné době, je rychlost změn. Trend digitalizace a migrace na cloud, který před necelým rokem zahájila první vlna pandemie Covid-19, zdaleka neustává a podle výsledků průzkumu lze předpokládat, že bude pokračovat i v příštích několika letech.

Od začátku roku 2020 zaznamenali MSP poskytovatelé největší zájem zákazníků o podporu vzdálených pracovníků, služby kybernetické bezpečnosti, podporu digitální transformace a migraci do cloudu.

Očekávají přitom, že v příštích 2 letech vzroste jejich obrat v segmentu řízených služeb IT bezpečnosti v průměru o 89 %, cloudových řízených služeb o 51 %, přičemž obrat z přeprodeje bezpečnostního softwaru poklesne o pětinu a hardwaru dokonce o dvě třetiny.

Také v České republice registrujeme rychle rostoucí zájem našich partnerů o poskytování řízených služeb v oblasti kybernetické bezpečnosti,“ říká Štěpán Bínek ze společnosti Zebra Systems.

Podle něj jde o poměrně velký posun – zatímco ještě před třemi lety se většina IT prodejců dívala na cloud jako na raritu, dnes jde o zcela běžnou věc.

Díky odpovídajícím platformám mají možnost rychleji přejít od tradičního modelu softwarového prodeje k finančně stabilnějšímu modelu prodeje služeb a l=épe uspokojit dramaticky rostoucí nároky svých zákazníků.

ICTS24

MSP podle průzkumu chtějí v tomto roce posílit svou nabídku o služby ochrany proti zero-day hrozbám (18 % respondentů), zabezpečení koncových stanic nad rámec antiviru (17 %) a detekci malwaru na bázi AI (14 %).

V oblasti zálohování pak hodlají vylepšit své nabídky o anti-ransomwarovou ochranu (24 %), obnovu do odlišných prostředí (15 %), a rychlé RTO a RPO platformy (13 %).