A nezahráli jste si ho pravděpodobně proto, že v něm na jistých místech byl použit DX 10, který se oficiální cestou nedá rozběhnout na jiném operačním systému, než je Vista. Microsoft tehdy chtěl tímto „marketingovým tahem" propagovat nový operační systém a nebudeme vám lhát, když řekneme, že se mu to jednoduše nepovedlo a způsobilo to úmrtí většiny PCčkářské Halo-komunity.
Proč se o tom všem zmiňujeme? Studio Creative Assembly, které stojí za veleúspěšnou strategickou sérií Total War, jejíž nejnovější díl Empire: Total War si vzal na paškál Tomáš Hromada ve své recenzi, totiž oznámilo, že ve své ryze konzolové strategii Stormrise vypustilo podporu DX 9.
Hra je proto zcela odkázána na DX 10, tudíž si jí legální cestou nezahrají ani vlastnící Windows XP, jichž je stále velká hromada, ani lidé, jejichž grafické karty kolem DX 10 ani neproletěly.
Autoři si toto zcela zásadní omezení hájí řečmi o tom, že se hra postavená na technologii DX 10 daleko lépe portuje na konzole a umožní pošťouchnout grafický zážitek zase o kousíček výš. Ovšem my máme v hlavách zcela jasné vzpomínky na technické specifikace Xboxu 360 a PS3, které tvrdí, že tyto konzole DX 10 neumí.
Kde je tedy pravda? Zaplatil si to Microsoft? Těžko říct. Ovšem pokud vás netrápí etická stránka věci, věřte, že se na internetu určitě najde skupinka lidí, která pomocí svých kouzel rozhýbe Stormrise i na vašich XPčkách.
Podle všeho to tak vypadá, jako že si studio tímto „škrtem" bude parazitovat pouze samo na sobě
Zdroj: Joystiq.com