Letošní rok je podle Philips TV přelomový, neboť vedle velkého rozšíření Ultra HD počítá také s nástupem technologie HDR (High Dynamic Range), neboli vysokého dynamického rozsahu. Podle zástupců Philips TV bude pro diváky tato technologie znamenat citelný kvalitativní rozdíl oproti běžnému obrazu, který zaznamenají již na první pohled.
„Tento rozdíl bude mnohem znatelnější než v případě přechodu z Full HD na Ultra HD, který je lépe viditelný hlavně u obrazovek s většími úhlopříčkami,“ říká Martin Benko, produktový specialista TP Vision pro střední a východní Evropu. HDR umožňuje dosáhnout většího rozsahu expozice, a tím dosáhnout vyšší míry detailu jak u velmi jasných, tak u velmi tmavých oblastí obrazu. Obraz se tím stává kontrastnější a výraznější.
HDR je podle smýšlení TP Vision stejné jako v případě Ultra HD technologií, která se v dohledné době stane samozřejmou součástí většiny televizorů. Poskytovatelé obsahu jako Netflix, YouTube a časem i televizní vysílatelé jako například Česká televize nebo Nova tak začnou svým zákazníkům nabízet HDR obsah, aby se prosadili v těžké konkurenci.
„Je pouze potřeba prolomit začarovaný kruh, ve kterém není dostatek obsahu, protože není dostatek přístrojů, které by novou technologii podporovaly,“ říká Benko. „A jelikož jsme si již vyzkoušeli, že i běžný divák velmi oceňuje kvalitu HDR, nebojíme se, že zájem ze strany zákazníků bude vlažný,“ dodává Martin Benko.
Výběr HDR obsahu se zvětšuje a do obchodů začínají přicházet HDR Ultra HD Blu-ray disky, Netflix a Amazon už pilně točí své seriály a další pořady v HDR, YouTube již podporu ohlásilo a k HDR se přiklánějí i velká hollywoodská studia. Budoucnost HDR je tak velmi slibná.
Naopak se začalo upouštět od trendů, které se časem ukázaly nejenom jako nepřínosné, ale které byly v mnoha ohledech i uživatelsky nepohodlné. V souvislosti s nenaplněnými očekáváními lze zmínit například prohnuté obrazovky, které ani obraz ani zážitek ze sledování nevylepšují a slouží pouze jako designový prvek, ale i technologie 3D, která si u diváků přílišnou oblibu nezískala.
Ať už to bylo způsobeno nutností mít při sledování brýle, nenaplněným očekáváním z technologie nebo pro někoho nedostatečným výběrem obsahu, zájem o 3D televize stále klesal.
Proto se TP Vision pro rok 2016 rozhodl od těchto slepých cest vývoje TV částečně opustit a zaměřit se primárně na kvalitu obrazu s podporou Ultra HD a HDR. Například prohnuté obrazovky budou v nabídce nových Philips televizorů zastoupeny pouze v jediné modelové řadě a s dostupností pouze pro ty trhy, kde po nich bude poptávka.