Podle posledních výzkumů roste zájem o počítače Apple nejen v USA, ale jejich dodávky se zvyšují po celém světě. Analytická společnost Gartner pak předpokládá, že do roku 2011 Apple zdvojnásobí svůj podíl na trhu s počítači v USA a západní Evropě.
Podle výzkumu firmy DisplaySearch se za první čtvrtletí roku 2008 meziročně zvýšil počet prodaných notebooků Apple o 61 procent z téměř 900 000 na více než 1,4 milionu kusů. Díky tomu se Apple umístilo na sedmém místě z hlediska globálního trhu s notebooky, neboť má již podíl 4,6 procenta. Před ním jsou společnosti HP s 20,8 %, Dell s 15,1 %, Acer s 14,6 %, Toshiba s 9,3 %, Lenovo se 7,5 % a Fujistu-Siemens, která má podíl 5,2 %.
Nárůst mezi roky 2007 a 2008 však upozorňuje na prudký růst, který lze srovnávat snad jen s Asusem, který si polepšil o 67 %, ale i tak má podíl stále jen 4,3 %. Většina ostatních společností pak vykazuje růst v tomto segmentu mezi 20 až 40 %.
Podle výzkumu Yankee Group se také počítače Mac s operačním systémem Mac OS X stávají mezi americkými firmami stále populárnější a zhruba 80 % jich vlastní alespoň jednoho Maca. Podle Laury DiDio z Yankee Group je silná stránka Applu bezpečnost, výbava, výkon, použitelnost a spolehlivost, což jsou oblasti, které uživatelé oceňují. Gartner pak ke své predikci zdvojnásobení podílu na trhu do roku 2011 dodává, že tento trend je důsledkem slabosti konkurence i vlastního úspěchu Applu. Ten údajně konkuruje citlivým propojením softwaru s hardwarem, které přináší snadné ovládání, flexibilitu, průběžnou a častější inovaci a širokým záběrem různých zařízení, které spolu navzájem spolupracují. |