Slevy se objevují už na začátku listopadu, přičemž Black Friday připadá vždy na čtvrtý pátek v měsíci. V kontextu USA jde o den, který navazuje po Dnu díkůvzdání. V anglosaském prostředí je populární také Cyber Monday, které letos připadlo na 2. prosince; to slevy pokračují, někdy i formou výprodejů.
V Evropě se Black Friday výrazně uchytilo až později, nicméně o to více je jeho vliv na prodejích znát. Pro řadu obchodů jde o nejdůležitější prodejní den v roce, obzvláště v prodeji elektroniky.
V menších internetových obchodech byly zlevněny desítky či stovky produktů, v těch středních stovky a u těch největších tisíce až desítky tisíc produktů. Slevy se nejčastěji tradičně týkaly smartphonů, notebooků a podobného elektronického zboží.
Tomu odpovídá i skladba e-shopů, které se v rámci Black Friday angažovaly nejvíce: Alza, Mall, CZC, Datart, Mironet a další jsou stálicemi českého trhu s elektronikou; naopak třeba Tesco se nákupní horečky na Black Friday nezúčastnilo téměř vůbec.
Podle dat, které poskytl Mall Group, vzrostly i počty podejů a tržby. Ty přesáhly 4,7 miliard korun, což je oproti loňskému roku nárůst o celých 60 %.
Black Friday může k oblibě přidávat i den, kdy se koná. Pátek na konci listopadu je totiž už poměrně blízko nadcházejícím vánocům, a některé dárky mohou zájemci chtít nakoupit již s předstihem, navíc online.
Ač je zatím k dispozici příliš málo zveřejněných dat, je možné, že právě Black Friday napomůže dalšímu šíření VR headsetů. Nejnovější kousky jako Oculus Rift S nebo Valve Index už začínají být spotřebitelsky dostačující a vývoj nových aplikací a uplatnění, obzvláště v entertainmentu, rychle roste - spolu s tím také samozřejmě klesají ceny, byť Valve Index po 30 tisíc korun nepůjde; Rift S ale kupříkladu šlo během Black Friday v ČR koupit i pod 13 tisíc, což už pro některé uživatele stojí za zvážení - obzvláště, pokud jim na to stačí výkon počítače.
Na úplná data si budeme muset počkat, ale jisté je, že s načasovám se trefilo i Valve se zveřejněním videohry Half-Life: Alyx, právě pro VR. VR a videohry patří mezi výrazně zisková odvětví, čemuž napovídá i nedávné odkoupení české hry Beat Saber a vývojářského studia Beat Games ze strany amerického sociálního obra Facebooku.
Na průmyslové využití zatím VR čeká, a není jisté, zda do něj výrazněji pronikne. Rozšířená realita nebo smíšená realita (kterou tlačí hlavně Microsoft) totiž plní podobný účel a obvykle je daleko vhodnější.