Zaměstnanci budou moci být pod větším dozorem při používání sociálních sítí

29. 3. 2010

Sdílet

Nová služba, která monitoruje používání sociálních sítí na pracovišti, má zaměstnance upozorňovat na odesílání důvěrných firemních dat.

Kalifornská společnost Teneros svou novou monitorovací službu představila minulý týden na konferenci Spring Demo. Produkt s pracovním názvem Social Sentry má firmám pomoci lépe kontrolovat tok informací zveřejňovaných jejich zaměstnanci prostřednictvím sociálních sítí jako jsou například Facebook či Twitter.

Podle Matta Weila, prezidenta a generálního ředitele Teneros, je hlavním cílem této služby především zjistit, zda zaměstnanci někomu neposkytují citlivé firemní informace. Osobní konverzace prý i nadále zůstane jejich soukromou záležitostí.

V nástroji Social Sentry je možné spustit monitoring klíčových slov. Pokud se pak některé z nich objeví v příspěvku na sociální síti, společnost je na to upozorněna a může rychle reagovat. „Nesnažíme se však firmám radit, aby svým zaměstnancům zablokovali přístup k Facebooku. Je to součást naší kultury“ říká Weil. Monitoring lze aplikovat na činnost všech zaměstnanců nebo jen určité skupiny.

Podle Roba Enderleho, analytika Enderle Group, by firmy měli činnost svých zaměstnanců lépe sledovat. Očekává, že počet takových společností i nadále poroste. Upozorňuje přitom na několik známých případů, kdy by zavedení takové služby mělo smysl. „Vojáci zveřejnili informace o chystané bitvě, politici zase citlivá data a zaměstnanci diskutovali o neohlášeném produktu“ říká Enderle. Dodává však, že zaměstnanci si nejspíše budou stěžovat na porušování svého soukromí.

Social Sentry se nyní nachází ve fázi beta testování a k dispozici by mohl být již během dubna.