Zítra vyjde únorový GameStar!

19. 1. 2006

Sdílet

Preview Splinter Cell: Double Agent, Tomb Raider: Legend, recenze X3: Reunion...

Zítra (v pátek 20. ledna) se do obchodů dostane únorový GameStar, ve kterém najdete spoustu recenzí, preview a horkých novinek ze světa počítačových her. Novému číslu vévodí podrobné preview očekávané stealth akce Splinter Cell: Double Agent, v němž jsme v lágru pořádně proklepli speciálního agenta Sama Fishera. Dále jsme navštívili Laru Croft, která se již nemůže dočkat chystaného vystoupení v Tomb Raider: Legend. Mezi recenzemi tentokrát najdete vynikající vesmírný simulátor X3: Reunion, povedenou slovenskou first person akci Gene Troopers, konzolové third person akce Onimusha 3: Demon Siege a Dynasty Warriors 4 Hyper, českou adventuru Žhavé léto 3 ½ a taktickou strategii Hammer & Sickle. Na DVD jsme navíc přichystali plnou verzi vrtulníkové akce Red Shark! A ještě než si zítra pro nový GameStar půjdete, máme pro vás krátkou ukázku z preview Splinter Cell: Double Agent:



Nasazený špion se ocitá ve velmi nezáviděníhodné situaci. Na jedné straně je stále zaměstnancem vlády Spojených států a má svoje úkoly, na straně druhé musí plnit rozkazy teroristů a ani v nejmenším nezavdat příčinu k pochybnostem o pravé identitě. Ačkoliv je možné ve většině případů vyhovět oběma stranám zároveň, nevyhnete se situacím, kdy vaše rozhodnutí nebude někomu po chuti. Hra vás čas od času postaví před složité morální dilema a vy se musíte na místě rozhodnout. Zabiji kolegu a poštvu si proti sobě vlastní lidi, nebo tak neučiním a riskuji odhalení? Ať už zvolíte kteroukoliv alternativu, neznamená to, že byste se profilovali jako klaďas nebo záporák, respektive, že byste se kupříkladu vykašlali na původní úkoly a raději kopali jenom za ty zlé, jak je to možné ve hrách typu Fable nebo Star Wars: Knights of the Old Republic. Až takhle daleko to nejde, každopádně jednotlivé volby mají vliv na průběh příběhu včetně zakončení, a to je jistě důvod, proč si to celé zahrát znovu a jinak, nehledě na mnohem větší vtažení hráče do děje a ztotožnění se s postavou. Přestože si výdobytků moderní techniky tentokrát moc neužijete (něco seženete na černém trhu, a to včetně noktovize, ale asi to nebude nic moc), nenechají vás autoři na holičkách. Jednak vám zůstane vycepované tělo schopné nejrůznějších pohybových kreací včetně zcela nových chvatů pro likvidaci nepřátel nablízko a kromě něj se vaší velkou zbraní stane občasná spolupráce s jinými osobami. Ty sice nemůžete přímo ovládat, ale na určitých místech jim nakážete, aby přiložily ruku k dílu (podobným způsobem, jako tomu bylo v kooperativním multiplayeru u předchozího dílu). Třeba Jamieho můžete během velkého útěku vzít na ramena, vyzvednout na nedostupné místo, a on pak otevře dosud zamčené dveře… Díky komplexní umělé inteligenci by popsaná spolupráce měla probíhat zcela hladce a nepochybně půjde o velmi zajímavé zpestření. Kontakt s ostatními se přenese i do vzájemných rozhovorů a těšte se na – považte! – milostnou zápletku se smyslnou Enricou.

Autor článku