Na trhu ČR je Zoho velmi krátce a jeho Office balíček zatím, zdá se, nemá úplný český překlad, nicméně to se může brzy změnit, i díky nástupu CRM systému firmy, který tu je od poloviny minulého roku dostupný. Čeština je dostupná alespoň u Writeru, což je u textového editoru prakticky nutnost.
Rozvoj digitálních asistentů
Microsoft u svého balíčku Office 365 hodně sází na umělou inteligenci, do které investuje nemalé peníze. Není však jediný – i společnost Zoho, která sazí na předplatné zdarma nebo velmi nízké ceny, je v této oblasti aktivní.
Vybavení je vcelku klasické: místo Wordu je tu Writer, místo Excelu zase Sheet – podobné názvy, jako má Google u svého online balíčku. A stejně jako Google cílí na cloud a psaní online. Přítomna je samozřejmě i variace Powerpointu a dalších nutných aplikací.
Balíček navíc zahrnuje Ziu: digitální asistentku, kterou Zoho integrovalo i do svého CRM řešení. Nejlépe ji tak zřejmě využití ti uživatelé, kteří už produkty firmy využívají.
Pro firmy do 25 zaměstnanců je Zoho balíček zdarma, „standardní“ licence s pokročilými funkcemi včetně reportingu a analytiky stojí 4 eura za uživatele měsíčně a prémiová verze s robustnějšími prvky je za 6,4 eura na uživatele měsíčně. Všechny aplikace jdou dostupné online a na Androidu + iOS, vyžadují však poněkud neprakticky neustále připojení k internetu. Výjimkou je letos nová verze textového editoru Writer, který je dostupný i v offline módu (pro mnohé pracovníky klíčová záležitost).
Řadu funkcí digitální asistentky však uživatel, podobně jako u Microsoftu, moc nevyužije, alespoň v ČR: vše je přizpůsobeno pro anglicky hovořící země a texty.
Balíček může být zajímavý především pro menší firmy a startupy mezinárodního charakteru, které běžně operují v angličtině a které se nechtějí zatěžovat Office 365 licencí.