Společnost Zoom, tvůrce stejnojmenné videokonferenční platformy, přepracovala svůj whiteboard čili digitální tabuli. Nově má být funkční napříč širší paletou zařízení i aplikací, včetně prohlížeče. Propojena byla též s produkty Zoom Meetings a Zoom Rooms pro dotyková zařízení typu DTEN D7 či Neat Board, podpora pro Zoom Chat má přijít brzy.
Oded Gal, produktový šéf Zoomu, uvedl, že novinky jdou ruku v ruce s novými pracovními trendy: „Zoom Whiteboard vybavuje pracovní týmy možností nepřetržité komunikace skrz snadné řešení v podobě virtuálního prostoru ke spolupráci před, během i po skončení meetingů.“
Co se Zoom Whiteboard můžete dělat?
Zoom Whiteboard funguje jako vizuální kolaborativní nástroj poskytující přítomným i vzdáleným pracovníkům prostor k zaznamenání nápadů jak v reálném čase, tak asynchronně. Nové funkce zahrnují pokročilé objekty, nové typy propojení či práci s obrázky skrz drag and drop mechanismus, ale také poznámky či komentáře k zvýraznění důležitých nápadů. Tabule může být také interně i externě sdílena s kýmkoliv, kdo vlastní Zoom účet, se snadnou možností jejího exportu a uložení.
Využíváte už ve firmě autonomní agenty postavené na bázi umělé inteligence?
Dle Wayna Kurtzmana ze společnosti IDC jde o zásadní novinky, které whiteboard činí užitečnější a uživatelsky vstřícnější, a Zoom jako takový konkurenceschopnější: „Namísto navázání obsahu na místnost s cílem podpořit stávající Zoom produkty, je obsah navázán na osobu coby jeho vlastníka. Jde o řešení daleko víc zaměřené na uživatele. Vizuální kolaborace je sféra, na kterou budou klást vývojáři v nadcházejících letech velký důraz.“
Rozmach whiteboardingové technologie
Kurtzman také podotýká, že Zoom není jedinou platformou, která v nedávné době ve světle post-pandemického náběhu na hybridní pracovní režimy spustila či vylepšila svou whiteboardingovou technologii. S podobnými novinkami v uplynulých měsících vyrukovaly i firmy jako Box, ClickUp, Mural nebo BlueJeans.
„Lidé se na vizuálno upínají čím dál tím víc a chtějí i v práci vyjadřovat své myšlenky stejně jednoduchým způsobem jako v běžném životě. Vizuální spolupráce přitom nemusí sloužit jen pro interní užití. Dobří manažeři do ní mohou zapojit i klienty a zákazníky a zvýšit tak jejich celkovou spokojenost,“ říká Kurtzman.
Získejte pro svůj produkt či službu ocenění IT produkt roku! Soutěž „IT produkt roku“ vyhlašuje redakce Computerworldu s cílem vyzdvihnout výrobky disponující vlastnostmi, které je významně odlišují od konkurenčních produktů stejné kategorie. Může přitom jít jak o celkově inovativní pojetí produktu, tak o jednotlivé funkční zdokonalení, výrazně zjednodušené ovládání nebo třeba o výjimečně příznivou cenu.
Soutěž probíhá ve třech samostatných kolech v kalendářním roce a každý postupující produkt či služba do jednoho ze tří finálových kol získává právo na titul IT produkt roku.
Máte-li zájem účastnit se soutěže IT produkt roku, neváhejte. Kontaktujte nás prosím na itprodukt@iinfo.cz.
O přihlášku a více informací si můžete napsat nebo zavolat na telefonech 776 204 420 nebo 604 266 707 či 725 326 893, případně na také na adrese itprodukt@iinfo.cz.