Zajímavá čísla o prodejnosti tabletů za poslední tři měsíce roku 2012 nedávno zveřejnilo IDC. Podle nich, si polepšili snad všichni výrobci.
Čísla hovoří jasně. Podle nich je stále největším hráčem Apple. Z celkového počtu 52 500 000 prodaných tabletů (jen za poslední čtvrtletí 2012!), jich s logem Apple bylo téměř 30 milionů – což je zhruba 48% nárůst oproti stejnému období roku 2011. Na druhém místě je Samsung s necelými 8 miliony prodaných tabletů. Na první pohled to není mnoho, ale nárůst to představuje 263% Třetí je Amazona s tablety Kindle Fire, těch se prodalo jen 6 milonů kusů.
Nejvýraznější nárůst zaznamenala společnost Asus a to hlavně díky tabletu, který jsme i my zvolili jako nejzajímavější tablet roku 2012, Google Nexus 7. Celkem se tabletů Asus prodaly asi jen 3 miliony, což představuje asi 6% podíl na trhu s tablety, přesto se jedná o nárůst o 403 % oproti poslednímu kvartálu roku 2011. Komu se příliš nedařilo je Microsoft. Softwarový gigant se rozhodl fušovat do řemesla zajetým a zkušeným firmám a výsledkem je 900 000 prodaných tabletů Surface RT. Na vině kupodivu není hardware, jak by se někteří mohli domnívat, ale hlavně asi samotný operační systém Windows RT. Ten není na první pohled špatný, ale rozhodně má své (velké) mouchy a v porovnání s Androidem nebo systémem iOS výrazně zaostává.
Zda se situace zlepší se ukáže již brzy, Microsoft totiž do prodeje uvádí tablety Surface Pro s plnohodnotným systémem Windows 8. Velkým neduhem systému Windows RT a Windows 8 Pro (pro tablety) je jeho velikost. Z 32GB disku tabletu Surface RT si ukousne 16 a z 64GB disku tabletu Surface Pro dokonce téměř 40 GB paměti. To jsou požadavky, které na mobilní zařízení rozhodně nepatří. Nezachrání to asi ani fakt, že oba tablety nabízejí možnost rozšíření paměti prostřednictvím micro SD karet.
Nedařilo se ani Barnes & Noble. Tablety Nook už tolik netáhnou, společnost zaznamenala pokles o 27 %.