Apple prodělává na servisu

Oprava iPhonu v autorizovaném servisu uživatele vyjde dráž. Firma prý na nich přesto tratí.

Apple prodělává na servisu


Apple tvrdí, že už deset let prodělává na opravách svých výrobků. Firma to uvedla před americkými zákonodárci, kteří prošetřovali, zda svými obchodní praktikami neporušuje hospodářskou soutěž.

Oficiální applovský servis zpravidla vyjde na víc, než kolik si například za rozbité displeje účtují ty neoficiální. Firma přitom nechává na zákaznících, aby si zvolili, kde si nechají svá zařízení opravit.

Na přímý písemný dotaz amerických zákonodárců, kolik firma na opravách vydělává, Apple uvedl: „Od roku 2009 naše náklady za poskytování servisu každoročně překračují naše příjmy z těchto služeb.“

Například výměna rozbitého displeje nového iPhonu 11 Pro Max vyjde v oficiálním servisu v přepočtu na víc než 9 500 Kč, jiné opravy na víc než 17 500 Kč, pokud tedy telefon není stále ještě v záruce nebo pokud si uživatel nepřiplatil za rozšířené krytí v programu AppleCare+.

Ceny v neoficiálních servisech se samozřejmě různí, ale zpravidla jsou výrazně nižší. Jak vysoké jsou však náklady firmy na opravy ve skutečnosti, lze jen těžko ověřit, z jejího účetnictví to není patrné.

Oslovení odborníci se však nad tím, že by měl Apple na servisu prodělávat, pozastavují. Firma ovšem argumentuje: „Opravy prováděné nekvalifikovanými techniky nemusí být v souladu s našimi bezpečnostními a opravnými procedurami a mohou vést k problémům s funkčností zařízení anebo jejich zabezpečením.“

Na dotaz, zda firma podnikla nějaké kroky, aby uživatele odradila od využívání neautorizovaných servisů, dále uvedla: „Apple nepodnikl žádné kroky, aby uživatelům zamezil vyhledání nebo využití servisů, které nabízejí širší škálu služeb než ty, které poskytují autorizovaní technici Applu.“

 

Úvodní foto: Apple










Komentáře