Hlavní navigace

E-papír na vzestupu: Další model míří na trh

9. 9. 2008

Sdílet

Po čtečkách Kindle od Amazonu a eReaderu od Sony je nový přístroj postavený na bází e-papíru od firmy Plastic Logic dalším modelem, využívajícím tuto novou technologii. Znamená to, že se e-papíru konečně blýská na lepší časy a pronikne ve větší míře na trh?


Po čtečkách Kindle od Amazonu a eReaderu od Sony je nový přístroj postavený na bází e-papíru od firmy Plastic Logic dalším modelem, využívajícím tuto novou technologii. Znamená to, že se e-papíru konečně blýská na lepší časy a pronikne ve větší míře na trh?

Nový e-papír od firmy Plastic Logic, který byl ohlášen na začátku tohoto týdne, se velký jako klasický kancelářský papír a je určený například pro čtení elektronických novin či obchodních reportů.

Podle informací výrobce, sídlícího ve městě Mountain View v Kalifornii bude velikost černobílého displeje 8,5 x 11 palců (21,5 x 28 cm) a přístroj bude údajně silný jako papírová podložka a lehčí, než řada klasických časopisů. Cílem je pak docílit co nejlepších výsledků při čtení textu.

Nové zařízení, které zatím nemá ani žádné obchodní jméno, bude tedy nabízet zhruba dvojnásobnou plochu pro čtení, než konkurenční eReader od Sony či Kindle od Amazonu, což jsou zařízení určená primárně pro čtení knih. Podle Richarda Archuleta, CEO firmy Plastic Logic, je pro firemní využití mnohem vhodnější velký displej a profesionálové jej jistě ocení.

E-reader od firmy Plastic Logic bude podporovat dokumenty z Microsoft Wordu, Excelu a PowerPointu, dále soubory PDF a také elektronické noviny, časopisy a knihy. Uživatelé se budou moci připojit k obsahu jak bezdrátově, tak i klasicky a budou moci uchovávat v zařízení tisíce dokumentů, prohlašuje výrobce bez upřesnění dalších detailů.

Cena přístroje zatím nebyla oznámena a s jeho uvedením se nepočítá dříve, než na začátku příštího roku. Současně se také některá americká periodika začínají vážněji zajímat o možnost zpřístupňovat obsah pomocí elektronických zařízení, díky čemuž by o ně mohl dále stoupat zájem uživatelů.


Nový e-papír ve srovnání s tradičními médii.

 

Byl pro vás článek přínosný?