Můžou hry zachránit trh s prémiovými telefony

Prodej prémiových telefonů uvadá. Může pád zachránit videoherní průmysl?

Můžou hry zachránit trh s prémiovými telefony


Výrobci smartphonů se v posledních letech soustředili na rozvíjející se trhy, zejména pak Čínu, na kterých se snažili získat náskok před konkurencí. Především pak v oblasti prémiových produktů, které ve finálním účtování hrají klíčovou roli.

Už i čínský trh je však v tomto směru nasycen a většině lidí už se nechce každoročně utrácet v přepočtu dvacet a více tisíc korun za nový telefon, který přináší oproti tomu staršímu jen mírná vylepšení. Výrobci smartphonů tak čelí podobnému problému, jaký už několik let trápí výrobce počítačů.

Jaké je řešení? Nový směr růstu. A zdá se, že i v tomto lze nacházet paralely s osobními počítači. I výrobci telefonů totiž tento směr nacházejí v herním průmyslu, jemuž jsou Čína a obecně východní Asie nakloněni přece jen více než třeba Severní Amerika nebo Evropa.

Samozřejmě, výrobci jako Asus, Xiaomi, Razer nebo ZTE už v portfoliu telefony určené specificky pro hráče mají. Ovšem s rostoucí popularitou titulů jako jsou Fortnite nebo Honor of Kings se o mobily určené pro hraní začínají postupně zajímat i další.

V čem je hraní specifické?

Hraní na jakémkoliv zařízení vyžaduje silný grafický výkon. Většina dnešních špičkových smartphonů dnes disponuje čipem Snapdragon 855 od Qualcommu a některé herní telefony mají dokonce speciální chlazení. V důsledku těchto vylepšení lze pozorovat zvýšený zájem o hraní her a to nejen těch „běžně stažitelných“.

Zajímavé proto bude sledovat, jak na tento trend bude reagovat právě Qualcomm coby přední dodavatel čipů pro chytré telefony, tím spíš ty od čínských výrobců. Vždyť smartphony dnes tvoří už polovinu herního trhu a Čína samotná představuje potenciál odhadovaných 600 milionů hráčů. Není se tak co divit, že Qualcomm před pár dny ohlásil novinku v podobě čipu Snapdragon 855+.

Podle některých sice přináší jen malá vylepšení oproti svému předchůdci, v kontextu herního trhu však může být uváděný o 15 % vyšší grafický výkon poměrně zásadní. Ve spojení s 5G technologií a vysokorychlostní Wi-Fi 6 pak telefony s takovou výbavou mohou skýtat online hráčský zážitek téměř srovnatelný s tím z PC.

Nejde však jen o hardware. Google a Apple se začínají zaměřovat na videoherní streaming a opět se dostáváme k Číně, kde v nadcházejících dvou letech bude hrát 5G zásadní roli. Snapdragon 855+ je sice vybaven jen 4G modemem, firma však vyrábí X55 5G modem, který už 5G výkon zaručí a dá se čekat, že budoucí smartphony tak už budou plně podporovat i 5G (v kategorii špičkových telefonů jen za nízké dodatečné náklady).

Výrobci spoléhají na Čínu

Čína při současné šíři nabídky pro výrobce představuje v ohledu konkurence noční můru. I malé vylepšení grafického výkonu může hrát pro zákazníka při rozhodování o koupi zásadní roli. Jedním z prvních, který použití Snapdragon 855+ potvrdil, je Asus, který jej chce pro svůj herní telefon Rog.

Dá se však očekávat, že se v krátké době přidají i další. A přestože budou v prvé řadě cílit na Čínu, brzy takto vybavené telefony uvidíme i na západě. I zde se očekává další nárůst významu mobilního hraní a streamování, koneckonců už dnes až 60 % hráčů k hraní používá právě svůj telefon.

Abychom to uzavřeli… Hraní sice není všelék na současný nasycený trh s chytrými telefony, ale stejně jako v případě počítačů, nalezení oblasti, do které jsou uživatelé ochotni investovat, je pro další rozvoj a růst trhu zásadní.

Asi se nedá čekat, že za pár let budou všichni po kapsách nosit nabušené herní telefony, tak jako každý doma nemá nabušené herní PC. Výrobci i operátoři však v této oblasti mohou najít potřebnou mezeru na trhu. A to nejen v Číně.

Úvodní foto: Huawei










Komentáře