V Evropě roste zájem o nositelnou elektroniku

Podle nejnovějšího čtvrtletního průzkumu IDC Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker vzrostl trh s nositelnými zařízeními v Evropě v prvním čtvrtletí roku 2021 o 33 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2020. Od ledna do března bylo v regionu dodáno 22 milionu kusů nositelné elektroniky.

V Evropě roste zájem o nositelnou elektroniku


„Rok po narušení dodavatelského řetězce a důvěry spotřebitelů vykazoval trh s nositelnými zařízeními známky oživení s 35% meziročním růstem díky většímu zájmu o sledování fitness a wellness ve spotřebitelském segmentu,“ uvedla Kyla Lamová, analytička výzkumu nositelných zařízení pro západní Evropu. „Sekce hodinek meziročně vzrostla o 38,7 %, přičemž výrobci chytrých hodinek uzavřeli nová partnerství s místními telekomunikačními operátory a uvedli na trh odolnější a inovativnější funkce, jako je sportovní režim, ciferníky, delší výdrž baterie a přesnější senzory, aby povzbudili nové uživatele k zapojení do svého digitálního ekosystému.“

„Trh s nositelnými zařízeními ve střední a východní Evropě meziročně vzrostl o 27,9 %,“ uvedl Miloš Vuckovič, vedoucí výzkumný pracovník pro trh střední a východní Evropy. „Zatímco kategorie sluchátek vykázala stabilní a nepřetržitý růst o 41,5 %, hodinky rostly skoro dvojnásobně. Společnost Samsung znovu získala první místo v kategorii chytrých hodinek, ale Apple s růstem 126,4 % ukázal plný potenciál svého širokého portfolia."

V základní kategorii hodinek obsadila první místo společnost Huami s velmi silným 341,4% meziročním růstem, následovaná společností Huawei, která oznámila systém HarmonyOS. Ta by podle Vuckoviče měla dále obohatit svou kategorii chytrých hodinek.

Očekává se, že v roce 2025 dosáhne trh s nositelnou elektronikou v Evropě 168,4 milionu kusů a v letech 2020-2025 poroste složenou roční mírou růstu (CAGR) 12,9 %.

„Nositelné produkty budou i nadále růst, protože spotřebitelé si v době autonomního sledování užívají miniaturizaci chytrých zařízení s multifunkčností," uvedl Lam.

Hodinky tvořily 31,2 % trhu a dosáhly 6,9 milionu prodaných kusů, což představuje meziroční nárůst o 51,2 %. Systém WatchOS společnosti Apple opět překonal očekávání trhu. Pověst značky a loajalita spotřebitelů podpořily nákupy ze strany vracejících se spotřebitelů i těch, kteří si hodinky kupují poprvé, a rozhodnutí snížit cenu hodinek Watch Series 3 a Watch SE vedlo k větší poptávce. Ostatní prodejci směřují svůj prodej jak online, tak offline, což vede k větším příležitostem v přeshraničním prodeji.

Brýle meziročně vzrostly o 133,4 % díky většímu zájmu mezinárodních prodejců, jako jsou Bose, Huawei a Razer. Ačkoli jsou na vyšší cenové hranici (v průměru 250 USD), získávají si zájem jak ze strany prodejců technologií, tak ze strany spotřebitelů.

Na evropském trhu se sluchátka podílela 11,7 miliony kusů; s 53,2% podílem na trhu s nositelnými zařízeními se jedná o největší produktový podíl.

Úvodní foto: Huawei










Komentáře