Facebook změní algoritmy news feedu

Facebook se chystá změnit principy fungování news feedu. Firemní a mediální příspěvky v něm budou méně patrné, naopak viditelnější budou příspěvky rodinných příslušníků a přátel. Změna má proběhnout během následujících týdnů.

Facebook změní algoritmy news feedu


„Uživatelé si stěžují, že veřejný obsah, tedy obchodní a mediální příspěvky, přehlušují jejich osobní chvilky, které prohlubují naše vzájemné vztahy s ostatními,“ píše šéf Facebooku Mark Zuckerberg, podle kterého jeho tým cítí zodpovědnost za „duševní pohodu uživatelů“. Zviditelňovány tak budou nově jen ty veřejné příspěvky, které budou podněcovat interakci komunity a diskuzi.

„Počítám s tím, že v důsledku těchto změn budou lidé na Facebooku trávit méně času, ale také s tím, že tento čas pro ně bude hodnotnější.“

Ostatně, víru, že čas strávený na Facebooku bude časem stráveným kvalitně, vyjádřil Zuckerberg už v jednom z nedávných příspěvků, v němž sliboval, že sociální síť v roce 2018 „spraví“. Mimo jiné se zavázal i k tomu, že ji ochrání od státního vlivu, čímž reagoval na výsledky nedávné analýzy, která naznačila, že několik zemí se snažilo obsahem na síti systematicky manipulovat.

Ač z aktuálního Zuckerbergova příspěvku není zcela zřejmé, jaké příspěvky hodlá v news feedu do budoucna upřednostňovat, podle odborníků jde o významnou změnu, kterou pocítí hlavně firemní uživatelé.

Někteří vyjádřili obavy, aby nás Facebook v důsledku nekrmil hlavně kontroverzními tématy vzbuzujícími horlivé diskuze anebo příspěvky ze specializovaných skupin, v nichž bývá vzájemná interakce obecně vyšší.

Nové nastavení algoritmů tak může vést k tomu, že interakce na síti ještě víc vyhrotí a Zuckerbergem zamýšlený efekt „větší duševní pohody“ bude paradoxně zcela opačný. 

Úvodní foto: Fotolia © boygostockphoto










Komentáře