Firemní software a sociální sítě

U marketingových pracovníků společností nabývá na významu práce se sociálními sítěmi. Mohou na nich získávat informace nebo případně je i poskytovat zákazníkům. Na efektivní práci s velkým množstvím dat je však potřeba, aby byly organizace vybaveny vhodným softwarem.

Firemní software a sociální sítě



Firmám často chybějí vhodné nástroje, s jejichž pomocí by dokázaly uchopit velké množství informací a efektivně s nimi pracovat. V průzkumu se ukázalo, že sociální platformy k propojení s klienty využívá jen 16 procent dotázaných ředitelů.

Během příštích pěti let by se však toto číslo mělo vyšplhat až na 57 procent. Jiná studie, jíž se zúčastnilo 1 700 marketingových ředitelů, odhalila, že 82 procent z nich plánuje v příštích třech až pěti letech využití sociálních médií zvýšit.

Software pro spolupráci
Řešení IBM Connections integruje přehledy aktivit, údaje v kalendářích, wiki stránky, blogy, nové funkce e-mailu a uživateli vyznačuje data relevantní pro jeho práci. Podporuje okamžitou spolupráci pomocí jediného kliknutí a budování bezpečných sociálních komunit uvnitř i vně organizace. Pomáhá upevňovat loajalitu zákazníků a zlepšovat tak obchodní výsledky.

Propojení poznatků získaných analýzou velkého množství dat s firemními procesy přináší důkladnější pochopení klientů, tržních trendů a názorů zaměstnanců. Pomáhá tak firmám odhalit některé zásadní vzorce chování, a tedy nejen pohotově reagovat na změny na trhu, ale především předvídat následky budoucích kroků.

Například úvodní stránka IBM Connections nabízí jednotné prostředí, kde mohou uživatelé sledovat obsah a využívat materiály třetích stran prostřednictvím sociálního rozhraní, a to hned vedle firemního obsahu, včetně e-mailu a kalendáře. Propojení s novými zprávami umožňuje, aby zaměstnanci kteréhokoliv oddělení měli přehled o strukturovaných i nestrukturovaných informacích, jako jsou příspěvky z Twitteru a Facebooku, informace o počasí, videa apod.

Sociální sítě ve firmách
Cestu ke zvýšení efektivity pracovníků firem ukázal Salesforce službou Chatter. Integruje do CRM prvky sociální sítě. Slouží především pro zrychlení komunikace, zapojení týmů do řešení problému, umožňuje samovolný vznik knowledge base a uchování dat a zvyšuje zastupitelnost pracovníků. Přístup do Chatteru je nyní umožněn i firemním zaměstnancům, kteří nepoužívají Salesforce (nemají licenci), a podnikovým klientům.

Rovněž Microsoft nabízí práci se sociální sítí. Yammer, který nyní patří do divize Office, je sociální sítí, která slouží zaměstnancům firem. Po zaregistrování společnosti se jednotlivě přidávají pracovníci, kteří poté mohou mezi sebou libovolně komunikovat. Yammer podporuje kromě textové on-line komunikace i posílání souborů, sdílení fotografií a statusů, rozesílání odkazů a tipů na ankety či vytvoření textové zprávy a jejího přímého poslání určitému příjemci.

Síť Yammer byla založen v roce 2008 a v současné době ji využívá přes 200 000 společností z celého světa.



Úvodní foto: © Tommi - Fotolia.com



Vyšlo v Computerworldu 21/2012
Celý článek i toto vydání si můžete koupit elektronicky








Komentáře