Hlavní navigace

Google a Facebook čeká v roce 2012 tvrdý konkureční boj

31. 12. 2011

Sdílet

Konkurenční boj mezi Googlem a Facebookem může podle analytiků v příštím roce dosáhnout kritického bodu.

Analytici pro příští rok předpovídají vyvrcholení konkurenčního boje mezi provozovatelem největší sociální sítě, Facebookem, a největší internetovou společností, Googlem. S tím, jak se budou obě společnosti snažit o udržení, resp. získání pozice nejpoužívanějšího sociálního média se dá podle analytiků očekávat příchod nových funkcí a integrace Facebooku či Google+ s produkty třetích stran.

„Pro Facebook půjde o boj o přežití, zatímco Google bude chtít získat vůbec nějak vliv,“ říká Rob Enderle z Enderle Group. Příští rok se podle něj ukáže, zda má Google vůbec nějakou šanci prosadit se mimo trh s internetovým vyhledáváním.

Rok 2012 však bude důležitý i pro Facebook, který by měl v jeho první polovině vstoupit na burzu. Pokud se mu tímto krokem povede vydělat velké množství peněz, může s jejich pomocí zvýšit svůj tlak na Google. „Pro Facebook to bude významná událost,“ říká Patrick Moorhead, analytik Moor Insights & Strategy, který je přesvědčen, že další vývoj konkurenčního boje bude silně záviset na úspěšnosti Facebooku při vstupu na burzu. Pokud Facebook selže, Googlu to výrazně usnadní život.

Google byl v uplynulém roce jednoznačně největším inovátorem na trhu se sociálními sítěmi. Právě v červnu 2011 totiž spustil svou vlastní službu Google+. S počtem uživatelům se Facebooku zatím samozřejmě nemůže rovnat, vše se ale může v příštím roce změnit. Alespoň s takovým vývojem počítá většina oslovených analytiků. „Nebudeme však svědky žádných knockoutů,“ tvrdí Dan Olds, který za vítěze letošního roku označil Facebook.

Byl pro vás článek přínosný?