Mastercard s Microsoftem spouští novou platební síť, ušetřit má miliardy

Mastercard s Microsoftem vyvinuly obchodní síť Track, jejíž součástí je registr pro ověřovací a platební účely. Má přinést efektivitu a úspory do dnes vesměs „papírové“ byrokracie.

Mastercard s Microsoftem spouští novou platební síť, ušetřit má miliardy


Mastercard spustil novou globální B2B síť postavenou na cloudové službě Azure od Microsoftu, která má za cíl zefektivnění ověřování subjektů platebních transakcí a vytvoření elektronického platebního systému, v němž by platby probíhaly téměř v reálném čase.

Mastercard Track je tak obchodní platformou pro P2P proces, který v současnosti představuje vesměs manuální „papírovou“ práci. Bankám či pojišťovnám tak umožňuje efektivněji sdílet data s jejich obchodní klientelou.

Zkraje příštího roku by se navíc Mastercard Track měl propojit s Track Directory, registrem více než 150 milionů firem ze 76 zemí světa pro ještě rychlejší operace.

Jakmile je společnost přihlášená v registru, kupující si může vyhledat potenciální dodavatele a díky shromážděným datum si udělat představu o jejich postavení či platební schopnosti.

„Většina velkých společností aktivně spravuje asi jen třetinu svých dodavatelů. V rámci registru tak nabízíme pro předplatitele službu, která jim na denní bázi rozesílá aktualizace o jakýchkoliv změnách ve firmě,“ dodává na vysvětlenou Carlos Menendez, prezident Mastercard Enterprise Partnerships.

Součástí Mastercard Track je také síť Global Payments neboli elektronický B2B platební systém, který nahrazuje v současnosti převážně manuální proces, v němž proplacení platebního šeku může zabrat až tři týdny.

„Firemní platební trh je asi pětkrát větší než ten spotřebitelský a existuje v něm mezi kupujícími a dodavateli spousta nejasností,“ říká Menendez. Platební informace shromážděné v rámci Global Payments by tak do plateb měly přinést větší zřetelnost a ve finále i efektivitu, včetně snižování administrativních poplatků.

Podle Kristy Tedder, analytičky ze společnosti Javelin Strategy & Research, je nový systém bezmála revoluční. „Dnes, jestliže mám deset dodavatelů, mám k nim deset papírových složek. Pokud je ale sjednotím v rámci jediného systému, hned vidím, kdo mi zaplatil a zda zaplatil včas. Vezměte si, jak jako běžný klient pracujete s on-line bankovnictvím a jak snadno můžete dohledat, za co která platba je. Tenhle systém totéž začíná nabízet pro firmy. Být schopný okamžitě dohledat kdo zaplatil, nebo ne, a případně ty peníze dostat v téměř reálném čase, může být pro některé firmy otázka přežití.“

Navíc, jak Mastercard odhaduje, téměř polovina B2B obchodů probíhá stále neefektivní „papírovou“ formou, přičemž ročně v nich „proteče“ až 500 miliard dolarů jen na administrativních poplatcích.

I tuto oblast by měl nový systém zefektivnit, tím spíš, bude-li kompatibilní v rámci jiných B2B sítí, jako jsou například nejrůznější účetní programy.

„Setkáváme se s dodavateli, kteří pracují s až třiceti různými službami, vždy podle odběratelů. V rámci našeho systému jim bude stačit jedna,“ věří Menendez.

Přesto před Mastercard a novou platformou stojí ještě nejedna výzva. Především však musí najít obchodující, kteří se k ní přidají...

Úvodní foto: Fotolia










Komentáře