Mobilním aplikacím se stále daří, trh však zpomalil růst

Mobilní aplikace zůstaly i v roce 2017 velkým a rostoucím trhem, letos by se pak výnosy z obchodů s aplikacemi měly dostat na úroveň více než 110 miliard dolarů, odhaduje analytická společnost App Annie.

Mobilním aplikacím se stále daří, trh však zpomalil růst


O stavu trhu mobilních aplikací přinesl podrobné zpravodajství server TechCrunch.

Pro vývojáře aplikací však může být varovným znamením to, že průměrná doba strávená používáním aplikací začíná stagnovat – byť růst je stále ještě standardem. Další analytická společnost, Flurry, ve svých datech za rok 2017 ukazuje, že doba strávená v aplikacích vzrostla „jen“ o 6 % mezi lety 2016 a koncem roku 2017.

To je výrazný pokles oproti stavu před dvěma lety, kdy trh na konci roku 2016 ohlašoval 11 % nárůst doby, po kterou uživatelé tráví svůj čas v mobilních aplikací. V průměru reprezentují neuvěřitelnou dobu více než 5 hodin denně na každém chytrém telefonu.

Pokles růstu pravděpodobně napovídá, že uživatelé již nemohou více hodin ze svého dne hraní mobilních her a používání aplikací obětovat. Naopak se však aktivita přesunuje od starých aplikací k novějším; čas tráví na dosti rozličném portfoliu různých druhů aplikací: zatímco výrazně poklesl čas strávený nad hrami (-16 %) a aplikacemi pro životní styl (-40 %), stouply aplikace určené k nakupování zboží (+54 %) a na hudbu či jiná média (43 %).

Nepříliš překvapivě se v roce 2017 dařilo především odvětví e-commerce, o čemž svědčí popularita aplikací na nakupování. Poprvé v historii se ve Spojených státech na vánoční svátky koupilo více věci skrze mobil než přes stolní počítače a notebooky a na Black Friday byly z 5,03 miliard online prodejů celé 2 miliardy uskutečněny z mobilního telefonu.

Překvapil naopak pád doby strávené nad hrami, tradičně velmi oblíbeným typem aplikací. Ačkoli je to důvod k obávám, tak hráči naopak ve hrách utrácí stále více a více peněz, což je pro vývojáře pozitivní trend, který méně aktivní doby užívání více než vyvažuje.

Flurry pro vytvoření své analytiky oslovila přes milion uživatelů. Používání aplikace definuje jakožto její spuštění a následné alespoň krátké použití.

Úvodní foto: Fotolia © daviles










Komentáře