Hlavní navigace

Nová služba od Googlu vám dovolí sledovat vlastní aktivitu

30. 3. 2012

Sdílet

 Autor: © Jürgen Fälchle - Fotolia.com
Google vyšel částečně vstříc všem uživatelům, kteří by rádi měli lepší přehled o svém chování v prostředí jeho služeb.

Nový nástroj Aktivita účtu, který je v současné době ve fázi beta, mohou používat všichni uživatelé vlastnící nějaký Google účet. Zájemci si prostřednictvím něj mohou nechat zasílat měsíční přehled své aktivity ve službách jako jsou Google Play, Google+ nebo Gmail. Měsíční přehled tak může mimo jiné obsahovat přesný počet odeslaných a přijatých zpráv, seznam hledaných slov či informace o tom, odkud, z jaké platformy a operačního systému jste se do svého účtu přihlásili. Službu je třeba nutné ručně aktivovat na adrese www.google.com/settings/activity/.

Andreas Tuerk, produktový manažer Googlu, novou funkci popisuje jako něco, co uživateli umožní lépe pochopit, jaké informace o něm Google má. Kromě toho jde také o zajímavý bezpečnostní prvek. Podle Tuerka si totiž uživatel díky měsíčnímu přehledu může zkontrolovat, zda se k jeho účtu nepřihlásil někdo cizí – například z nějakého místa, kde on sám nikdy nebyl, nebo z nějakého zařízení, které nevlastní.

Google chce dát novou funkcí uživatelům pocit kontroly nad vlastními daty. To je pro něj zvlášť důležité poté, co zavedl nové zásady ochrany osobních údajů, které mu dovolují sdílet uživatelská data napříč všemi službami. Google chce těmito změnami zlepšit svou nabídku cílených reklam, nicméně trvá na tom, že samotná uživatelská data jsou k dispozici pouze pro vnitřní užití a nikoliv k prodeji třetím stranám. Uživatelům, kteří se shromažďováním osobních dat nesouhlasí, pak Google radí, aby se z Google účtu jednoduše odhlásili.

Změna firemní politiky pro ochranu osobních dat se i přesto nelíbí americkým úřadům. Počátkem března přišel do Googlu dopis podepsaný skupinou 36 stáních zástupců, kteří v něm žádají generálního ředitele Larryho Page, aby se začal zabývat možným rizikem krádeže identity, které je prý s novými pravidly spojené. V tomto týdnu pak zveřejnila své stanovisko také Federální obchodní komise, která doporučuje zavedení takových regulací, které by daly uživatelům větší kontrolu nad vlastními údaji. Mimo jiné ve své zprávě mluví o nástrojích Do Not Track.

Byl pro vás článek přínosný?