Hlavní navigace

Nový Flickr nabízí každému terabajt úložného prostoru

Sdílet

 Autor: © Yahoo
Poté, co společnost Yahoo zakoupila blogovací platformu Tumblr, svolala v New Yorku tiskovou konferenci.

Někteří možná očekávali vysvětlení, proč Yahoo investovalo více než miliardu dolarů do blogovací služby, kterou využívají především mladší uživatelé, ale místo toho se na konferenci mluvilo o změnách ve službě Flickr. Ta slouží jako internetové úložiště fotografií.

Službu Flickr zakoupila společnost Yahoo už v roce 2005, tehdy o ni projevil zájem i Google. Přesto, že se Yahoo podařilo počet uživatelů zvýšit, Flickr stále zaostával za svými konkurenty - například za Instagramem nebo 500px. Generální ředitelka Yahoo Marissa Mayerová na newyorské konferenci řekla, že chce, aby byl Flickr „znovu úžasný“.

Nejvýznamnější změnou, kterou služba prošla, je rozšíření úložného prostoru pro všechny uživatele na jeden terabajt. Což je přibližně půl milionu šestimegapixelových fotografií. Tomuto limitu se sice možná většina uživatelů ani nepřiblíží, Yahoo tím však rozhodně vzbudil pozdvižení. Obzvláště po tom, co Google rozšířil úložiště ve svých službách na 15 GB.

Flickr kromě většího úložného prostoru změnil i limit maximální délky videí. Doposud bylo možné nahrát video dlouhé maximálně 90 sekund, nyní uživatelé mohou nahrávat záznamy až tříminutové. Služba prošla také významnou změnou vzhledu.

Uživatelé, kteří jsou zvyklí na prémiovou verzi Flickru, bez reklam a s neomezeným úložným prostorem, si však připlatí. Cena účtů Pro se totiž zvýšila na 49,99 dolarů (přibližně tisíc korun) ročně, což je dvojnásobek ceny původní. Uživatelé s prémiovým účtem budou mít nově na ukládání fotografií k dispozici pouze 2 TB.

Kromě Flickru se na konferenci mluvilo také o stěhování newyorské pobočky Yahoo na Time Square, kde bude všech 500 newyorských zaměstnanců pracovat pod jednou střechou. Jejich noví kolegové z Tumblru se k nim nepřipojí. Mayerová už dříve řekla, že plánuje nechat Tumblru plnou nezávislost, aby si platforma zachovala svůj „unikátní styl.“

„Máme tu [v Yahoo] nový manažerský tým, který se poučil z minulosti,“ řekla Mayerová. „Z historie předchozích úspěšných akvizicí vyplývá, že je lepší nechat produkty fungovat nezávisle,“ vysvětlila.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku