„Výsledky průzkumu AMI Digital Index ukazují, že už tak významný čas, který uživatelé tráví na sociálních sítích, dále roste,“ uvedl Marek Stránský, Managing Partner skupiny AMI Communications. „Je to v první řadě dáno stále se rozšiřujícím obsahem, který sociálních média nabízí, ale přispívá k tomu i růst onlinové gramotnosti v populaci a také nové formáty, jako například instagramové a facebookové Stories nebo Whatsapp Status.”
Nejznámějšími a nejnavštěvovanějšími sociálními médii zůstává i nadále dvojice YouTube a Facebook, které zná zhruba 98 % respektive 99 % uživatelů internetu, výrazně však za poslední rok narostl Instagram. Jeho znalost se meziročně zvýšila o jedenáct procentních bodů, z 81 % v roce 2017 na 92 % v letošním roce.
„Premiantem mezi sociálními sítěmi je v poslední době právě Instagram. Aktuálně je trojkou na trhu a novým formátem Instagram Stories se mu daří oslovovat mladší cílovou skupinu a současně zvyšovat aktivitu stávajících uživatelů, což je pro sociální sítě klíčový faktor,“ uvedl ředitel AMI Digital Vladan Crha.
Osobní zkušenost s Instragramem deklaruje 46 % uživatelů internetu, což je o šest procentních bodů více než v loňském roce. Instagram také respondenti využívající jiná nebo žádná sociální média nejčastěji zmiňovali jako sociální síť, jejíž užívání v budoucnosti nevylučují. Zjevně tedy ještě nevyčerpal svůj růstový potenciál.
Podle průzkumu nyní přispívá na Facebook alespoň několikrát měsíčně celkem 59 % jeho českých uživatelů oproti 61 % v roce 2017. Dominance Facebooku tak stále trvá, na druhé místo se však vyšvihl Instagram, na který svůj příspěvek alespoň několikrát za měsíc dává již 44 % uživatelů, což je znatelný nárůst ve srovnání s loňskými 28 %.