Twitter zakročil proti plevelným účtům

Twitter za uplynulé dva měsíce zrušil bezmála sedmdesát milionů falešných a podezřelých účtů. Informoval o tom deník Washington Post.

Twitter zakročil proti plevelným účtům


Populární sociální síť se pustila do rozsáhlé akce za účelem svého vyčištění. Většina ze sedmi desítek milionů zrušených účtů byla dle vyjádření firmy využívána internetovými trolly nebo ovládána prostřednictvím botů.

Čistka platformy má prý „vylepšit“ veřejnou konverzaci na sociálních síti. Podle Juana Guzmana z technologické společnosti UCL, která na sociálních sítích zaměřila stovky tisíc automatizovaných botů, se Twitter odstřihávání automaticky generovaných tweetů bránil roky.

„Podle nich ještě donedávna nepředstavovaly problém,“ uvedl pro BBC. „Twitter i Facebook se jimi začali zabývat až po referendu o Brexitu a volbách v roce 2016, během kterých se tyto boty ukázaly jako riziko.“

Že se společnost začíná více zaměřovat na „zajišťování bezpečnosti“ spíš než na podporu svobody slova za každou cenu, potvrdila také Del Harveyová, twitterovská šéfka sekce pro důvěru a bezpečnost.

„V tom, jak uvažujeme nad rovnováhou mezi svobodou projevu a jejím možným zneužitím k umlčení jiných, nastala obrovská změna,“ připouští Harveyová. „Svoboda projevu totiž mnoho neznamená, jestliže se lidi necítí v bezpečí.“

Twitter v rámci aktuální akce zakročil také proti 142 tisícům aplikací, které byly zdrojem více než 130 milionů „spamovitých“ tweetů nízké kvality a připomenout můžeme též nedávnou akvizici společnosti Smyte, specializující se na vývoj technologie vyhledávající spam a obecně nekalé aktivity na internetu. Podle Guzmana však Twitter v potlačování plevelných účtů čeká čím dál tím víc práce.

„Je to taková hra na kočku a myš, ve které se autoři těchto botů dokážou rychle přizpůsobovat, aby byli těžko odhalitelní. Umělá inteligence schopná konverzace tento úkol v budoucnu ještě ztíží,“ říká Guzman.

Inkriminovaný článek Washington Postu je podle odborníků jedním z důvodů, proč se cena akcií Twitteru propadla o rekordních 8,5 %, nejvíc za poslední tři měsíce. Dle analytika listu Morningstar Aliho Mogharabiho k tomu vedl předpoklad, že méně uživatelů rovná se menším příjmům z reklamy.

Úvodní foto: © ima - Fotolia.com










Komentáře