V čem se liší slevové portály a jak fungují?

Slevové portály a agregátory už v Česku fungují několik let a jejich popularita je stále veliká. K čemu jsou dobré a vyplatí se nám využívat je k nákupu?

V čem se liší slevové portály a jak fungují?


Weby, které zprostředkovávají zvýhodněné nabídky nebo přímo nabízejí výhodné nákupy, vznikly inspirací zavedených amerických portálů, jako je například Groupon.com. V Česku existují dva typy těchto portálů:

  • Slevové weby přímo prodávající zlevněné služby a produkty
  • Weby, které agregují slevové nabídky na jednom místě

Nejznámějším zástupcem první kategorie je u nás Slevomat. Jeho nabídku tvoří především služby a zážitkové pobyty, velkou část už ale také tvoří i klasické spotřební zboží. Důvodem, proč i firmy chtějí prodávat své produkty a služby levně, je především propagace a zvýšení věrnosti zákazníků.

Společnosti získávají další prostor ke zviditelnění se a zákazníci, kteří na Slevomatu nebo jiném portálu zakoupí poukaz, například na večeři do restaurace, obvykle v podniku utratí více peněz, a především se vracejí, ať už na nové nabídky nebo s normální cenou. Díky tomu firmy neprodělají, naopak se jim vyplatí být součástí takových katalogů.

Agregátory slev fungují trochu jinak. Jejich cílem není prodej přímo na jejich webu, ale shromáždění nabídek a jejich zprostředkování. Spotřebitel si díky webům, jako je například KompasSlev, může udělat přehled, které obchody zrovna nabízejí výhodněji zboží, jež právě shání. Agregují akční letáky Globus, Lidl, Penny a všech dalších potravinových řetězců a usnadňují uživateli orientaci na trhu.

Jako mnoho dalších oblastí, i obchodní řetězce a spotřebitelské podniky budou v budoucnu ke svým promoakcím a zvýhodněným nabídkám naplno využívat internetové platformy a pravděpodobně se zcela oprostí se od jejich papírové podoby.

Úvodní foto: KompasSlev










Komentáře