Jste si jisti, že váš nový web má SEO?

 Autor: Fotolia - bf87
Máte nový či již běžící web a pořád se úspěch v podobě vysoké návštěvnosti nedostavil? Hledáte, kde se stala chyba a potřebovali byste problém co nejdříve rozlousknout? Od toho jsou optimalizace, a jak na to vám poradí profesionální SEO konzultant.
28. 11. 2018

Sdílet

Máte nový web a tvůrce webu vám sdělil, že součástí je i SEO? Pozor na tuto informaci, protože SEO není jednorázová záležitost, ale dlouhodobý proces, který vyžaduje pečlivost, intenzivní přístup a pravidelnost.

 

Je informace o tom, že nový web má automaticky SEO pravdivá?

 

Záleží na tom, jestli tvůrce webu poskytuje také služby SEO, protože klientům často sdělují, že součástí služeb jsou i optimalizace. Klienti se tak domnívají, že jde o jednorázové nastavení, o které se víc není potřebné starat a vše funguje jak má. SEO je však proces, který je mnohem rozsáhlejšího a dlouhodobějšího charakteru.

 

Jak tedy má služba SEO vypadat?

 

Jak již bylo řečeno, SEO není jednorázová záležitost a nefunguje na základě nějakého jednoduchého nastavení jako je třeba zapnutí či vypnutí. I když se tvůrci webu jako specialisté snaží nabídnout pestrou paletu služeb, tak ne vždy poskytují také služby SEO nebo je poskytují, ale pouze formou nastavení SEO pluginu a tím to končí. To opravdu není správná cesta. Web a proces SEO vyžaduje neustálou aktivitu, aby byly dosaženy cíle dle požadavků klienta a SEO splnilo svůj účel. Ke každému webu je nutné přistupovat individuálně, protože co web to jiné požadavky, jiné nastavení.

 

K čemu vůbec SEO slouží?

 

SEO je proces, který upravuje webové stránky tak, aby jejich výsledná podoba splňovala požadavky pro efektivní zpracování ve vyhledávačích. V praxi to znamená, že webové stránky mají díky efektivnímu SEO lepší pozice ve vyhledávačích co ve výsledku zvyšuje také jejich návštěvnost.

 

V čem spočívá efektivita SEO?

 

Prvořadá je komunikace mezi klientem a specialistou SEO a pochopení samotného obsahu a smyslu webu. SEO kampaň se musí sestavit na míru klientovi a to od jeho finančních možností až po jeho očekávání a splnění cílů, které jsou reálné. A čím větší rozsah produktů a služeb, které klient nabízí, tím náročnější proces SEO. A právě v individuálním přístupu spočívá efektivita SEO, protože jiné nastavení potřebuje klient s obrovskou firmou a jiné jednotlivec či malá firma.

 

Jak má tedy aspoň zhruba vypadat správné SEO?

 

Pořád se bavíme o individuálním přístupu, takže co klient to jiné potřeby a požadavky, ale základem je správné nastavení webu a také linkbuilding, na který se často zapomíná. Zpětné odkazy představují ustavičnou aktivitu, takže web nezestárne. O nastavení webu je potřebné se intenzivně starat, využívat nové technologie a aktivně pečovat také o linkbuilding. Takže individuální přístup a pravidelnost jsou cestou k vytouženému cíli.