Hlavní navigace

Google přišel s revolučními změnami pro Android Market

4. 2. 2011

Sdílet

Internetový obchod v novém kabátě má přilákat více uživatelů ke stahování aplikací.

Společnost Google tento týden uvedla nová vylepšení pro její internetový obchod s aplikacemi Market Store, včetně možnosti plně ho využívat z desktopových počítačů z prostředí standardního webového prohlížeče a přinesla také změny systému plateb za aplikace. Ty mají být přizpůsobovány pro různé regiony podle potřeba vývojářů a ceny se mají ukazovat v lokální měně. Platit se má také přímo v aplikaci (in-app payment), což dává vývojářům možnost nabízet upgrady, vylepšení či virtuální předměty uživatelům přímo prostřednictvím svojí aplikace. Novinky jsou analytiky a vývojáři označovány jako velký krok správným směrem a jedná se o největší sadu vylepšení tohoto internetového obchodu Googlu za poslední měsíce.

Android Market byl totiž dlouhou dobu nejkritizovanější součástí celého ekosystému Androidu, jak potvrzuje Ben Wood, ředitel výzkumu ve společnosti CCS Insight. Vývojáři podle něj měli pocit, že zde nemají takovou možnost monetizovat svoje aplikace jako na konkurenčním App Store od Applu, dodává Wood.

Verze Android Marketu, přístupná nově přes webový browser (na adrese http://market.android.com/), má podle Googlu umožnit snazší vybírání aplikací, než tomu bylo dosud prostřednictvím klientské aplikace pro mobilní telefony. Uživatelé také mohou sdílet aplikace s přáteli prostřednictvím Twitteru a posílat je z desktopového browseru přímo na svoje přístroje s Androidem. K dispozici jsou i delší textové popisy pro aplikace.

Konrad Hübner, jeden z vývojářů, který v nedávné době ostře Android Market kritizoval (viz článek Google vylepšuje Android Market, stále ale trpí nedostatky), označuje uvedení novinek za dobrou zprávu, neboť internetový obchod Googlu velmi potřeboval několik zlepšení. Podle něj je nejlepší inovací možnosti poslat vybranou aplikaci na telefon a instalování je tak podle něj nyní mnohem komfortnější, než u iTunes od Applu. Podobný názor má i Fredrik Andersson, zakladatel švédské konzultační společnosti Kondensator, který říká, že „instalace přes vzduch“ je mnohem elegantnější, než klasické stahování do iTunes a následná synchronizace s telefonem od Applu. Také distribuce přes sociální sítě je podle Anderssona velmi důležitou funkcí a oceňuje i možnost vyzkoušet si placené aplikace před jejich samotným zakoupením. Výzvou pro Google ale podle něj stále zůstává pomoci uživatelům v záplavě dostupných aplikací na Android Marketu najít to, co právě hledají. Ale stejně je na tom i Apple se svým App Store.

Google také veřejně předvedl novou verzi svého OS určeného pro tablety Android 3.0 s kódovým označením Honeycomb. Ten by měl přístroje jako Xoom od Motoroly nebo G-Slate od LG učinit více konkurenceschopné vůči iPadu od Applu. Android 3.0 umožní vytvářet služby a řešení, které dokáží plně využít větší plochu displeje a další novinky najdete v článku Android 3.0: Pět klíčových vlastností nových tabletů.

Podle průzkumu společnosti IDC mezi uživateli za poslední dobu velmi vzrostl zájem o tablety s Androidem a za poslední 3 měsíce se zvýšil o 12 bodů, když 74 % dotázaných respondentů potvrdilo, že se o vývoj těchto zařízení velmi zajímá.

Byl pro vás článek přínosný?