Expobank vsadila všechno na digitalizaci. Poslechněte si podcast, jak se s tím vyrovnává její IT oddělení

Malá banka musí všechno vsadit na digitalizaci, říká CIO Expobank Miroslav Šalanský. I proto letos a příští rok banka značně investuje do nových digitálních produktů, aby mohla přinášet nové služby a lépe konkurovat klasickým bankám. Poslechněte si další díl našeho podcastu ze zákulisí malé banky.

Expobank vsadila všechno na digitalizaci. Poslechněte si podcast, jak se s tím vyrovnává její IT oddělení


Od příchodu druhé vlny pandemie sedí prakticky skoro všichni zaměstnanci Expobanky doma a pracují na firemních počítačích.

„Pracovat na vlastním počítači se z bezpečnostních důvodů nesmí. Takže si s nástupem pandemie všichni odnesli své firemní notebooky nebo kompaktní stolní počítače velikosti A5 domů a prostřednictvím vzdáleného přístupu začali pracovat z domácích kanceláří," říká CIO Expobanky Miroslav Šalanský. 

 

Banku to nestálo mnoho příprav, neboť byla připravena již z jara. 

Vzdáleně pracují dokonce i všichni pracovníci IT oddělení, na dálku také obsluhují dvě na sobě nezávislá datová centra, která jsou umístěna mimo bankovní centrálu.

„S rozvojem práce doma se i zefektivnily schůzky. Člověk nemusí ztrácet čas dopravou na místo schůzky,“ vysvětluje v podcastu Computerworldu Šalanský.

Vyrojilo se v souvislosti s prací ve vzdáleném přístupu více bezpečnostních incidentů? Prý nikoliv, ale intenzita útoků na banku není veřejná informace.

Expobank vystupuje jako digitální banka s jedinou pobočkou v ČR. Snaží se jít klientům naproti přes digitální přístup. Odlišuje se zejména NEO účtem, který je spíše bankovní platformou, kde kromě správy bankovního účtu mohou klienti nakupovat třeba zlato nebo uzavírat pojištění.

Kvůli nutnosti digitálního přístupu a nabízení nových služeb musí banka do nových technologií neustále investovat. Na příští rok proto Expobank plánuje zásadní inovaci – nasadí nejnovější verzi core bankovního systému Oracle FlexCube 14.4.

„To nám nabídne další možnost rozvoje služeb pomocí doplňkových modulů, jako jsou třeba moduly pro autoleasing nebo mobilní bankovní aplikace. Nemusíme ten produkt sami vyvíjet interně. Jen modul koupíme a nasadíme do produkce,“ popisuje výhody Miroslav Šalanský, CIO Expobank v podcastu magazínu Computerworld.

V rychlosti s nasazováním nových služeb bance pomáhá i její velikost. V menší bance jsou všechny procesy rychlejší, vývoj agilnější. Proto banka na příští rok slibuje další technologické novinky. Poslechněte si o nich náš podcast.

Podcast vznikl za podpory společnosti Oracle.

Úvodní foto: Adobe Stock










Komentáře