Haló, tady Google asistent!

Hovoříte s člověkem, nebo s robotem? Google slibuje, že v tom udělá jasno!

Haló, tady Google asistent!


Google chystá opatření, která mají zajistit, aby lidé při telefonování se softwarovými boty, kteří dokážou věrně napodobovat lidský hlas, byli ujištěni, že skutečně hovoří s automatem a ne s člověkem. Každý, kterému takový bot zavolá, na to bude dle společnosti výslovně upozorněn.

Google problematiku načal na své vývojářské konferenci, na které představil schopnosti a možnosti svého nového bota Duplex, který při ukázce sjednal termín v kadeřnictví, respektive restauraci tak přesvědčivě, že zaměstnanci podniku netušili, že telefonují s umělou inteligencí – bot se vyjadřoval s pomlkami, hovorovými výrazy a dalšími prvky lidské mluvy.

Ukázka vyvolala celou řadu diskuzí a Google ujistil, že při využívání nové technologie je pro něj klíčová transparentnost, tedy že součástí bota bude též příkaz k identifikaci se. Projev Duplexu řídí googlovský DeepMind Wave Net software vyvíjený s využitím reálným lidských konverzací s cílem porozumět lidské řeči a umění napodobit ji.

Podle Googlu má software znít „přirozeně“ a má být schopen za uživatele prostřednictvím jejich telefonů provádět nejrůznější typy úkolů. A dle ohlasů je Google na správné cestě...

Například Zeynep Tufekci, z univerzity v Severní Karolíně a přispěvatelka New York Times však uvedla, že ukázka schopností Duplexu byla ve své realističnosti „děsivá“.

„Jak se digitálnější technologie stávají lepšími ve vykonávání lidských činností, musíme se začít zaměřovat na to, jak lidi ochránit a jak odlišit lidi od strojů. Tohle je naprosto jasné klamání, které není v pořádku,“ uvedla po prezentaci na svém Twitteru.

Úvodní foto: Fotolia @ willyam










Komentáře