Potvrzeno: Salesforce kupuje Slack

Microsoftu a Googlu se formuje konkurence. Salesforce za 27,7 miliardy dolarů kupuje Slack.

Potvrzeno: Salesforce kupuje Slack


Obchod, o kterém jsme i na stránkách Computerworldu spekulovali, byl potvrzen. Společnost Salesforce kupuje výrobce kolaborativního softwaru Slack. Za 27,7 miliardy dolarů. Akvizice povede k integraci chatovací aplikace Slacku do cloudových nástrojů Salesforce a vytvoření nové podoby rozhraní produktového portfolia Customer 360.

„Salesforce a Slack se společně zasadí o budoucnost firemního softwaru a změnu způsobu, jakým v dnešním digitálním světě pracujeme, ať už jsme kdekoliv,“ uvedl po uzavření obchodu CEO Salesforce Marc Benioff. Jeho protějšek ze Slacku, Stewart Butterfield, ho doplňuje: „V době, kdy má software čím dál zásadnější vliv na výsledky každé společnosti, sdílíme vizi zjednodušení, většího výkonu a flexibility. Osobně věřím, že tohle je to nejstrategičtější spojení softwarové historie a nemůžu se dočkat, až to rozjedeme.“

Pro Slack tohle spojení představuje přístup ke klientele větších firem a posílení pozice v konkurenčním boji s klíčovým rivalem v podobě Microsoftu, respektive s Googlem. Jak však podotýká Patrick Moorhead, analytik společnosti Moor Insights & Strategy, zásadní teď pro nové spojence bude posílit ještě v segmentu video konferencí a produktivity.

„Některé firmy sice upřednostňují kombinaci nástrojů různých výrobců, jiní však chtějí integrovaná řešení, jako jsou Teams od Microsoftu nebo Workspace od Googlu. Aby se investice do Slacku skutečně vyplatila, mohl by Salesforce koupit ještě Zoom a vytvořit tu nejlepší sadu pro produktivitu práce.“

Slack od svého uvedení v roce 2014 zahýbal trhem kolaborativního softwaru zejména díky přístupu ke komunikaci prostřednictvím tzv. kanálů, které zabodovaly hlavně mezi uživateli hledajícími alternativu k e-mailu. Později zaujal ještě díky širokým možnostem integrace aplikací třetích stran a v roce 2019 se mohl pochlubit 12 miliony aktivních uživatelů denně, respektive 130 tisíci platících uživatelů.

V posledních letech sice posiloval svou pozici i mezi většími firmami, uvedení Teams na jaře 2017 však jeho růst notně zbrzdilo. (V roce předchozím se Microsoft pokusil Slack odkoupit za 8 miliard dolarů, Bill Gates byl ale údajně proti.) Letos pak, navzdory pandemii, která podobným službám prospěla, Slack za konkurenty značně zaostal a podle posledních dostupných dat firma zůstává nevýdělečná.

Pro Salesforce je akvizice Slacku již několikátou obdobnou. Navazuje na nákup společnosti Tableau vyvíjející software pro vizualizaci dat (za 15,3 miliard dolarů), integrační platformy MuleSoft (6,5 miliard) či kolaborativní aplikace Quip (750 milionů).

„Komunity a ekosystémy těchto softwarů sehrály ve strategii Salesforce významnou roli,“ hodnotí Jason Wong, analytik společnosti Gartner. „Slack podporuje integraci více než 2400 aplikací a jeho způsobilost umožnit partnerům a vývojářům – ať už profesionálním či amatérským – celkem snadno vyvíjet další rozšíření a aplikace, ladí s celkovou strategií Salesforce.“

Úvodní foto: © frenta - Fotolia.com










Komentáře