Hlavní navigace

Test: BizTalk 2006 obratně propojuje podnikové aplikace

18. 4. 2007

Sdílet

Celkově vylepšený BizTalk 2006 navazuje na bohaté dědictví této produktové řady v oblasti integrace podnikových aplikací.Předpokládejme, že jste novým CIO ve vašem podniku, kde existují „ostrůvky automatizace“ pro účty pohledávek, pro kreditní účty, pro řízení zásob, pro odbyt a pro lidské zdroje, a vaším cílem je integrovat veškeré obchodní procesy.

Celkově vylepšený BizTalk 2006 navazuje na bohaté dědictví této produktové řady v oblasti integrace podnikových aplikací.Předpokládejme, že jste novým CIO ve vašem podniku, kde existují „ostrůvky automatizace“ pro účty pohledávek, pro kreditní účty, pro řízení zásob, pro odbyt a pro lidské zdroje, a vaším cílem je integrovat veškeré obchodní procesy.

Abychom tuto noční můru učinili ještě realističtější: Vašich 35 hlavních dodavatelů využívá mnoho různých objednávkových a fakturačních systémů, hostovaných na všech možných systémech a databázích, jež se objevily za posledních deset let. Dokonce ani všichni nevyužívají tytéž standardy pro výměnu dat. To všechno završí malá rebelie vašich nezávislých odběratelů, kteří začali využívat Salesforce.com pro řízení vztahů se zákazníky.

Co dělat?

Jestliže necháte své IT oddělení vytvořit zákaznické point-to-point konektory pro každý existující pár interních a externích systémů, jež musejí být integrovány, bude projekt dokončen někdy v příští dekádě – a do té doby už bude většina koncových bodů změněna. Tím, co potřebujete, je nějaký druh hub-and-spoke nebo bus architektury, abyste tento spletitý problém učinili snadno zvládnutelným.

Vítejte v báječném světě EAI (Enterprise Application Integration) a B2B e-commerce, dvou oblastech, pro které byl navržen Microsoft BizTalk Server 2006.
BizTalk funguje jako hub pro propojení mnoha různých systémů přes centrální na XML založený engine pro messaging a orchestraci. Skrze použití adaptérů mohou být zprávy propojeny na rozmanité systémy, reprezentované různými tvary pod Messaging boxem. BizTalk 2006 se prodává s 23 takovými adaptéry, další – například pro Salesforce.com - mohou být zakoupeny od ISV Microsoftu.

BizTalk nabízí funkcionalitu pro mnoho různých rolí. Vývojáři budují BizTalk aplikace v prostředí Visual Studia 2005, sestávajícího z několika artefaktů včetně XML schémat, mapování, orchestrací, kanálů (pipelines) a obchodních pravidel. Zaměstnanci IT pak BizTalk aplikace nasazují, konfigurují a monitorují pomocí BizTalk Server Administration Console, eventuálně i systému Microsoft Operations Manager. Obchodní uživatelé si mohou obchodní aktivity prohlížet přes přizpůsobitelný webový dashboard nebo prostřednictvím excelovského doplňku.


Nástroj pro Business Activity Monitoring (BAM) byl v BizTalku 2006 rozšířen o portál BAM, kde si lze po vybrání konkrétní instance obchodního procesu zvolit jeho zobrazení podle různých indikátorů výkonu (větší obrázek).


Bundlování artefaktů BizTalku do instalovatelných aplikací je jedním z hlavních vylepšení BizTalku 2006 oproti verzi 2004. K těm dalším patří významně zjednodušené instalace a upgrady, správní konzole pro IT, výše zmíněný obchodní dashboard a integrace se systémem SharePoint. BizTalk 2006 je dodáván s mnohem větší sadou adaptérů včetně těch pro kritické (line-of-business) obchodní aplikace. Konkrétně jde například o adaptéry pro WSE, HTTP, SMTP, POP3, SQL, Base EDI, SAP, PeopleSoft, JD Edwards, ODBC pro databázi Oracle, DB2, WebSphere atd. Kromě toho už také plně využívá výhod 64bitových procesorů či zlepšeného výkonu SQL Serveru 2005 a .Net Frameworku 2.0 oproti jejich předchůdcům.

 


Celkově vylepšený BizTalk 2006 navazuje na bohaté dědictví této produktové řady v oblasti integrace podnikových aplikací.Předpokládejme, že jste novým CIO ve vašem podniku, kde existují „ostrůvky automatizace“ pro účty pohledávek, pro kreditní účty, pro řízení zásob, pro odbyt a pro lidské zdroje, a vaším cílem je integrovat veškeré obchodní procesy.

Abychom tuto noční můru učinili ještě realističtější: Vašich 35 hlavních dodavatelů využívá mnoho různých objednávkových a fakturačních systémů, hostovaných na všech možných systémech a databázích, jež se objevily za posledních deset let. Dokonce ani všichni nevyužívají tytéž standardy pro výměnu dat. To všechno završí malá rebelie vašich nezávislých odběratelů, kteří začali využívat Salesforce.com pro řízení vztahů se zákazníky.

Co dělat?

Jestliže necháte své IT oddělení vytvořit zákaznické point-to-point konektory pro každý existující pár interních a externích systémů, jež musejí být integrovány, bude projekt dokončen někdy v příští dekádě – a do té doby už bude většina koncových bodů změněna. Tím, co potřebujete, je nějaký druh hub-and-spoke nebo bus architektury, abyste tento spletitý problém učinili snadno zvládnutelným.

Vítejte v báječném světě EAI (Enterprise Application Integration) a B2B e-commerce, dvou oblastech, pro které byl navržen Microsoft BizTalk Server 2006.
BizTalk funguje jako hub pro propojení mnoha různých systémů přes centrální na XML založený engine pro messaging a orchestraci. Skrze použití adaptérů mohou být zprávy propojeny na rozmanité systémy, reprezentované různými tvary pod Messaging boxem. BizTalk 2006 se prodává s 23 takovými adaptéry, další – například pro Salesforce.com - mohou být zakoupeny od ISV Microsoftu.

BizTalk nabízí funkcionalitu pro mnoho různých rolí. Vývojáři budují BizTalk aplikace v prostředí Visual Studia 2005, sestávajícího z několika artefaktů včetně XML schémat, mapování, orchestrací, kanálů (pipelines) a obchodních pravidel. Zaměstnanci IT pak BizTalk aplikace nasazují, konfigurují a monitorují pomocí BizTalk Server Administration Console, eventuálně i systému Microsoft Operations Manager. Obchodní uživatelé si mohou obchodní aktivity prohlížet přes přizpůsobitelný webový dashboard nebo prostřednictvím excelovského doplňku.


Nástroj pro Business Activity Monitoring (BAM) byl v BizTalku 2006 rozšířen o portál BAM, kde si lze po vybrání konkrétní instance obchodního procesu zvolit jeho zobrazení podle různých indikátorů výkonu (větší obrázek).


Bundlování artefaktů BizTalku do instalovatelných aplikací je jedním z hlavních vylepšení BizTalku 2006 oproti verzi 2004. K těm dalším patří významně zjednodušené instalace a upgrady, správní konzole pro IT, výše zmíněný obchodní dashboard a integrace se systémem SharePoint. BizTalk 2006 je dodáván s mnohem větší sadou adaptérů včetně těch pro kritické (line-of-business) obchodní aplikace. Konkrétně jde například o adaptéry pro WSE, HTTP, SMTP, POP3, SQL, Base EDI, SAP, PeopleSoft, JD Edwards, ODBC pro databázi Oracle, DB2, WebSphere atd. Kromě toho už také plně využívá výhod 64bitových procesorů či zlepšeného výkonu SQL Serveru 2005 a .Net Frameworku 2.0 oproti jejich předchůdcům.

 

příloha_ovladnete_sva_data


Celkově vylepšený BizTalk 2006 navazuje na bohaté dědictví této produktové řady v oblasti integrace podnikových aplikací.Předpokládejme, že jste novým CIO ve vašem podniku, kde existují „ostrůvky automatizace“ pro účty pohledávek, pro kreditní účty, pro řízení zásob, pro odbyt a pro lidské zdroje, a vaším cílem je integrovat veškeré obchodní procesy.

Abychom tuto noční můru učinili ještě realističtější: Vašich 35 hlavních dodavatelů využívá mnoho různých objednávkových a fakturačních systémů, hostovaných na všech možných systémech a databázích, jež se objevily za posledních deset let. Dokonce ani všichni nevyužívají tytéž standardy pro výměnu dat. To všechno završí malá rebelie vašich nezávislých odběratelů, kteří začali využívat Salesforce.com pro řízení vztahů se zákazníky.

Co dělat?

Jestliže necháte své IT oddělení vytvořit zákaznické point-to-point konektory pro každý existující pár interních a externích systémů, jež musejí být integrovány, bude projekt dokončen někdy v příští dekádě – a do té doby už bude většina koncových bodů změněna. Tím, co potřebujete, je nějaký druh hub-and-spoke nebo bus architektury, abyste tento spletitý problém učinili snadno zvládnutelným.

Vítejte v báječném světě EAI (Enterprise Application Integration) a B2B e-commerce, dvou oblastech, pro které byl navržen Microsoft BizTalk Server 2006.
BizTalk funguje jako hub pro propojení mnoha různých systémů přes centrální na XML založený engine pro messaging a orchestraci. Skrze použití adaptérů mohou být zprávy propojeny na rozmanité systémy, reprezentované různými tvary pod Messaging boxem. BizTalk 2006 se prodává s 23 takovými adaptéry, další – například pro Salesforce.com - mohou být zakoupeny od ISV Microsoftu.

BizTalk nabízí funkcionalitu pro mnoho různých rolí. Vývojáři budují BizTalk aplikace v prostředí Visual Studia 2005, sestávajícího z několika artefaktů včetně XML schémat, mapování, orchestrací, kanálů (pipelines) a obchodních pravidel. Zaměstnanci IT pak BizTalk aplikace nasazují, konfigurují a monitorují pomocí BizTalk Server Administration Console, eventuálně i systému Microsoft Operations Manager. Obchodní uživatelé si mohou obchodní aktivity prohlížet přes přizpůsobitelný webový dashboard nebo prostřednictvím excelovského doplňku.


Nástroj pro Business Activity Monitoring (BAM) byl v BizTalku 2006 rozšířen o portál BAM, kde si lze po vybrání konkrétní instance obchodního procesu zvolit jeho zobrazení podle různých indikátorů výkonu (větší obrázek).


Bundlování artefaktů BizTalku do instalovatelných aplikací je jedním z hlavních vylepšení BizTalku 2006 oproti verzi 2004. K těm dalším patří významně zjednodušené instalace a upgrady, správní konzole pro IT, výše zmíněný obchodní dashboard a integrace se systémem SharePoint. BizTalk 2006 je dodáván s mnohem větší sadou adaptérů včetně těch pro kritické (line-of-business) obchodní aplikace. Konkrétně jde například o adaptéry pro WSE, HTTP, SMTP, POP3, SQL, Base EDI, SAP, PeopleSoft, JD Edwards, ODBC pro databázi Oracle, DB2, WebSphere atd. Kromě toho už také plně využívá výhod 64bitových procesorů či zlepšeného výkonu SQL Serveru 2005 a .Net Frameworku 2.0 oproti jejich předchůdcům.

 

Byl pro vás článek přínosný?