Hlavní navigace

Aastra: Doporučení pro efektivní firemní komunikaci

6. 5. 2009

Sdílet

1. Efektivní mobilita
Fixed Mobile Convergence (FMC) v dnešní době spojuje dva rozdílné světy mobilní a podnikové komunikace takovým způsobem, který zvyšuje efektivitu a snižuje náklady.

Rostoucí počet mobilních pracovníků zvyšuje nároky na FMC. Je proto důležité, aby zaměstnanci byli v době své nepřítomnosti snadno dostupní za účelem poskytování co nejkvalitnějších služeb zákazníkům a s cílem efektivní spolupráce. Lidé často mají dvě, tři či více telefonních čísel. Mít jedno číslo s možností směrovat komunikaci na vybrané zařízení či lokalitu představuje výrazné výhody. Tímto způsobem firma nejen zareaguje rychleji na požadavky svých zákazníků, ale díky tzv. Least Cost Routing, tj. směrování s nejnižšími náklady, též ušetří své finance. Integrováním mobilních linek do firemní ústředny ušetří jak malá, tak velká společnost.

2. Flexibilní práce
Většina duševně pracujících zaměstnanců udělá svoji práci dobře, ne-li lépe, z prostředí svého domova za předpokladu, že jsou vybaveni vhodnou a rychle dostupnou technologií. Využije-li firma řešení na bázi VoIP, zabrání tak zbytečným nákladům spojeným s provozem mobilních telefonů. Zaměstnanci pracující mimo kancelář nebo pracovníci call center tak mohou být dostupní na jednom a tom samém čísle a využívat stejné výhody jako v kanceláři.

Společnosti tímto způsobem získávají též přínosy vyplývající z flexibilnější práce, nižších nákladů na podnikový majetek a energie, vyššího komfortu pro zaměstnance a tím pádem i jejich větší loajality.

3. Otevřené standardy
Session Initiation Protocol (SIP) představuje klíčový standard, který by měl vzít v potaz každý IT pracovník, který rozhoduje o nákupu hlasového komunikačního systému. Systémy na bázi SIP jsou navrženy tak, aby byly snadno integrovatelné s budoucími technologiemi a zajistily tak podnikům klidný a transparentní rozvoj komunikační infrastruktury do budoucna – tj. bez nebezpečí uzavřenosti typické pro proprietární řešení. Je užitečné zmínit následující skutečnosti:
•    náklady na nasazení SIP terminálů mohou být pouze třetinové v porovnání s tradičními technologiemi;
•    telefonní systémy, které nabízejí SIP trunking, umožňují navíc levnější komunikaci.

4. Omezení služebních cest
V současném náročném ekonomickém prostředí je velmi důležité, aby byly firmy schopné udržet konstruktivní dialog se svými zákazníky a partnery po celé zemi, případně po celém světě. Snižování nákladů na nepotřebné služební cesty ale nemusí být na úkor omezení osobních vztahů. Firmy by se měly aktivně zaměřit na vyhledávání alternativních řešení jak dále rozvíjet tyto vztahy. Příkladem může být uživatelsky přívětivé prostředí a vysoce kvalitní řešení typu Virtual Presence. Společnost Aastra nabízí například řešení Aastra ViPr, které přispívá nejen k nákladově výhodným videokonferencím, ale též k ochraně životního prostředí. Náklady na videokonferenční řešení se navíc vrátí již po pár neuskutečněných mezikontinentálních služebních cestách.

5. Postupně k Unified Communications
Mnoho firem si stále není jisto v otázce investic do nových technologií. Tyto investice nemusí nutně znamenat násilné odstranění současného systému a jeho plné nahrazení jiným. Společnosti mohou spíše investovat do postupného procesu, který jim zprostředkuje okamžité výhody bez nutnosti vysokých počátečních nákladů.

Podíváme-li se na výzvy spojené se zvyšováním výkonnosti komunikačních řešení, podniky by měly zvážit využívání následujících technologií:
•    managementové nástroje, které signalizují přítomnost pracovníka u pracovního stolu či nepřítomnost z důvodu schůzky, a tím pomáhají řídit volání efektivnějším způsobem,
•    software pro sdílení dokumentů, který podporuje efektivní dialog s kolegy či se zákazníky, a to i vzdáleně,
•    tzv. softphones, které jsou instalovány do notebooků s cílem snižovat náklady na telefonování z mobilních telefonů na cestách,
•    mobilní komunikace prostřednictvím Wi-Fi sítí.

V současné době jsou rozpočty mnohem napjatější než kdy dříve. Neznamená to ovšem, že si společnosti mohou dovolit přestat investovat do technologií. Pro podniky a  organizace jsou technologie často klíčovým nástrojem, který představuje rozdíl mezi ziskem a ztrátou zákazníků.

Našli jste v článku chybu?