Analýzu dat v podnikových e-mailech nabízí novinka od společnosti GFI

19. 12. 2011

Sdílet

SMB firmy tak podle dodavatele nyní mohou využívat MailArchiver k analýze odezvy týmů obchodních a zákaznických služeb na maily, zachytávat trendy na základě klíčových slov užívaných v přijatých a odeslaných e-mailech, identifikovat zaměstnance generující nejobjemnější e-maily a pracovníky s nejintenzivnější e-mailovou komunikací, a chránit podnik před únikem důvěrných či kritických informací.

„V archivech elektronické pošty téměř každé společnosti je dnes uloženo obrovské množství dat, které lze transformovat na velmi zajímavé a použitelné informace,“ řekl Martin Říha, ředitel pro strategii ve společnosti GFI Česká republika a Slovensko. „Nástroj integrovaný v řešení GFI MailArchiver umožňuje nahlédnout do způsobu procesního fungování každé společnosti, odhalit komunikační slabiny a rizika a následně zvýšit výkonnost firmy ke spokojenosti zákazníků a majitelů či akcionářů.“

E-mail se stále více stává nástrojem business intelligence. Podle průzkumu analytické společnosti Opinion Matters celých 75 % amerických SMB společností využívá e-maily k analýze komunikačních trendů, přičemž většinou využívají historické e-maily ke zkrácení reakční doby na zákaznické požadavky, a to především v obchodních odděleních.

Průzkum přitom zdůrazňuje, že se z e-mailových archivů postupně staly nestrukturované databáze plné zajímavých informací, znalostí a kontaktních dat s potenciálně velmi vysokou hodnotou. Většina respondentů odhadla, že jejich e-mailové archivy mají díky obsaženým informacím hodnotu převyšující sto tisíc dolarů, což demonstruje fakt, že integrace poštovních archivů do strategie business intelligence může nabídnout dlouhodobé přínosy všem firmám, které chtějí pracovat efektivnějším způsobem.

Reportování s pomocí MailInsights zahrnuje následující informace:

  • Komunikační tok - identifikuje efektivitu komunikačního toku v organizaci, zatížení jednotlivých pracovníků a jejich výkonnost
  • Odezva na maily – umožňuje zjistit dobu, po kterou trvá zaměstnancům odpovědět na interní a externí e-maily s cílem sledovat a zlepšovat úroveň zákaznických služeb
  • Nevhodná slova – sleduje výskyt nevhodných a klíčových slov v e-mailech, aby bylo možné monitorovat potenciální hrozby a aktuálně přizpůsobovat politiku zveřejňování informací
  • Využití úložiště – sleduje úložnou kapacitu k identifikaci velkých příloh a uživatelů, kteří spotřebovávají nejvíce úložného prostoru, umožňuje zavést opatření ke snížení těchto rizik
  • Neaktivní účty – vytváří seznam účtů, na které jsou zasílány e-maily, ale zůstávají bez odpovědi během definované doby, což umožňuje přesměrovat je na nové uživatele a eliminovat „ztracené“ e-maily
  • Použití webové e-mailové služby – sleduje uživatele, kteří nejčastěji komunikují s freemaily, což snižuje rizika bezpečnosti a úniku informací.
Našli jste v článku chybu?