Aplikace od IBM zprostředkuje chytré nakupování s využitím rozšířené reality

11. 7. 2012

Sdílet

Po vstupu do obchodu si bude moci každý zákazník stáhnout na svůj chytrý telefon či tablet aplikaci, zaregistrovat se a vytvořit si profil, v němž zadá informace, které chce zohlednit – od obsahu alergenních látek až po to, zda je obal výrobku biologicky rozložitelný. Když namíří kameru na svém mobilním zařízení na dané zboží, aplikace produkt okamžitě rozpozná a pomocí technologie rozšířené reality doplní snímek o digitální informace, jako například složení, cenu, hodnocení nebo aktuální slevy. Zákazníci budou mít navíc možnost propojit aplikaci se sociálními sítěmi. Dozví se tak například, zda někdo z jejich přátel snímaný výrobek ohodnotil či okomentoval.

Při používání prototypu aplikace od IBM spotřebitel může například zadat, že hledá snídaňové cereálie s nízkým obsahem cukru, vysokým hodnocením zákazníků a navíc za akční cenu. Při přejetí polic s cereáliemi kamerou aplikace zvýrazní výrobky, které odpovídají zadaným parametrům, a kupujícímu nabídne jednodenní slevový kupon, aby ho motivovala k okamžité koupi.

Nová aplikace vyvíjená výzkumnou laboratoří společnosti IBM v Haifě v Izraeli nabízí řešení palčivého obchodního problému, který spočívá v kontrastu mezi záplavou informací dostupných na internetu a jejich omezeným množstvím v kamenných obchodech. Přitom podle výzkumu společnosti Forrester Research nákupy v kamenných prodejnách tvoří více než 92 % veškerého maloobchodního prodeje.

Maloobchodní prodejci si pomocí této aplikace budou moci vybudovat prodejní systém, v němž se spojí se zákazníky individuálně a marketing se tak stane vítanou, ne obtěžující službou. Aplikace může prodejcům rovněž pomoci lépe pochopit, co se spotřebiteli líbí a nelíbí, a nakupujícímu nabídnout související zboží v jiných uličkách s regály, například mléko a banány ke zmíněným cereáliím. Zákazníci by také mohli snadněji využívat věrnostní programy a digitální kupony a osvobodit se od neustálého hledání slev a akčních cen.

Jak to funguje?

Po vstupu do obchodu si zákazník službu aktivuje stažením mobilní aplikace s rozšířenou realitou do svého chytrého telefonu či tabletu. Po registraci prostřednictvím svého telefonního čísla či věrnostní karty uvede na profilu své aktuální preference. Kamera na mobilním zařízení díky pokročilé technologii zpracování obrazu rozpozná jednotlivé výrobky podle jejich tvaru, barvy a dalších prvků. Koncový systém daného prodejce, založený na softwaru z řady IBM Smarter Commerce, pak do mobilního zařízení zašle požadované informace, které aplikace díky pokročilé technologii pro rozšířenou realitu digitálně zobrazí na snímku zboží.

Další informace a ilustrační materiály naleznete na: http://ibmsmartershopping.tumblr.com/.

 

Zdroj: TZ IBM

Našli jste v článku chybu?