Pinch Media, která firmám pomáhá při vývoji aplikací pro přístroj iPhone, zjistila, že jen 20 procent z uživatelů, kteří si zdarma stáhnou novou aplikaci, ji použije i během následujícího dne. U placených aplikací je to jen o trochu lepší - 30 procent zákazníků si novou aplikaci spustí i další den. Obecně pak platí, že jen jedno procento z uživatelů, co si do iPhonu stáhnou nový obsah, jej poté používají i v delším časovém horizontu. Pinch Media zaznamenala určité rozdíly i v prodeji aplikací různého typu. Nejdéle prý mají šanci zůstat v hledáčku uživatele zábavní aplikace.
Potvrzením současných trendů je podle Pinch Media zjištění, že mnohem větší šanci na úspěch mají ti vývojáři, jejichž výrobek se v App Store dostane do žebříčku nejpopulárnějších aplikací. Jakmile se aplikace umístí v top 100, počet zákazníků se denně zvýší více než dvojnásobně. Největší úspěch už tradičně mají aplikace zcela zdarma. Oproti placenému obsahu se mohou pochlubit až šestkrát větším počtem stáhnutí.
Tato zjištění by mohla překvapit a zklamat vývojáře, co ještě donedávna programy pro iPhone považovali za první skutečnou příležitost pro vybudování byznysu s bezdrátovými aplikacemi. Pinch Media pro svůj výzkum použila údaje o prodeji několika set aplikací. App Store v současné době nabízí více než 15 tisíc aplikací, jejichž počet stažení pak nedávno překonal hranici 500 miliónů.
Údaje od Pinch Media mají být vodítkem pro vývojáře, kteří přemýšlí o produkci aplikací také pro jiné obchody navazující na úspěch App Store. Obchody pro Android, Windows Mobile, BlackBerry či Palm Pre buď byly oznámeny anebo jsou již spuštěny.