Apple se vlastním přičiněním vyhnul dvěma soudním sporům s Evropskou komisí

28. 9. 2010

Sdílet

Evropská komise započala s vyšetřováními již počátkem tohoto roku a zajímala se o reklamační politiku oblíbeného smartphonu Apple iPhone ve státech Evropské unie a vývoj kompatibilních aplikací pro platformu Apple.

Dle původní politiky bylo možné porouchaný iPhone v záruční době nechat opravit pouze v tom státě, ve kterém byl zakoupen. Apple však nakonec raději ustoupil a představil nové záruční podmínky, které již sahají i za hranice. Nová politika se vztahuje na všech 27 členských států Evropské unie.

Druhé prošetřované téma se týkalo červnového zpřísnění licenčních podmínek pro vývojáře aplikací. Společnost tehdy začala vyžadovat, aby vývojáři používali pouze nativní programovací nástroje a jazyky společnosti Apple. V polovině září však došlo k představení jasných pravidel pro příjem aplikací do internetového obchodu App Store a opětovnému povolení používání kompilátorů, což vedlo k ukončení vyšetřování.

„Reakce společnosti Apple ukazuje, že Evropská komise může využít pravidla hospodářské soutěže k dosažení rychlých výsledků s čistými výhodami pro spotřebitele i bez nutnosti zahájení oficiálních soudních řízení,“ řekl o celé situaci jeden ze zástupců.

Našli jste v článku chybu?