Apple spustil novou formu nakupování

7. 12. 2013

Sdílet

Jakmile si uživatel stáhne potřebnou aplikaci a vstoupí do kamenného obchodu Apple, připojí se jeho zařízení přes Bluetooth k nízkoenergetickým přijímačům a zjistí lokaci uživatele v obchodě, přičemž podle těchto dat mu poskytuje přímo na jeho telefon relevantní informace. Jakmile poskytne uživatel společnosti patřičné povolení, začne ho aplikace zásobovat zajímavými informacemi. Pokud například budete stát vedle stolu s novými iPhony, zobrazí se vám na displeji vašeho (staršího modelu) iPhonu, otázka, zda nechcete upgradovat na nový telefon spolu s informací o tom, kolik můžete dostat jako protihodnotu za svůj současné zařízení. Dále aplikace informuje uživatele třeba tehdy, když je zásilka připravená k vyzvednutí spolu s jejím číslem, jež lze ukázat zaměstnanci v Apple Store.


Apple technologii demonstroval tento týden reportérům agentury AP ve své rušném obchodě na Fifth Avenue v New Yorku. Zaměstnanci společnosti zde nainstalovali okolo 20 přijímačů iBeacon. Pravdou je, že iBeacon není omezen jen na zařízení Apple nebo kamenné obchody Apple, ale nachází se i v jiných řetězcích jako třeba Macy´s nebo J.C. Penney. I zde slouží aplikace k zobrazování různých slev. Kompatibilní jsou i zařízení s Androidem verze 4.3 a vyšší s Bluetooth 4.0 (avšak ne v kamenných obchodech Apple). Přijímače jsou dostupné v celé řadě forem včetně malých o velikosti mince nebo větších ve formě USB disků a umí lokalizovat uživatele s přesností na 15 metrů.

 

Zdroj: Techspot

Našli jste v článku chybu?