Konkrétně se má jednat o telefonáty, kdy se volající představí jménem konkrétní firmy a ze smyšleného důvodu žádá o sdělení přihlašovacích údajů pro přístup do obchodní aplikace.
Obchodník s cennými papíry proto připomíná, že podobně jako jiné bankovní instituce, od svých klientů zásadně nepožaduje, a ani požadovat nebude, sdělení přihlašovacích údajů prostřednictvím telefonu, elektronické pošty nebo jakýmkoli jiným způsobem. Přihlašovací údaje jsou data, která patří pouze zákazníkovi. Výše zmíněný typ podvodného jednání patří do tzv. sociálního hackingu, který využívá speciální metody, jak člověka přesvědčit k vydání požadované informace. I když jsou uživatelé nejrůznějších institucí před podobným jednáním varováni v poslední době poměrně často, pravděpodobně sociální hackeři stále slaví úspěchy. Viz např. článek Aukro bojuje s podvodnými e-maily.
Zaměstnanci společnosti brokerjet proto doporučují zvýšenou pozornost při kontaktech tohoto charakteru a žádají zákazníky, aby je o podezřelých telefonátech či e-mailových zprávách kontaktovali.