Tento krok byl prvním na cestě k webu, jak ho známe dnes. Tento jediný krok pomohl vzniknout společnostem jako Google, Amazon.com nebo Yahoo. Díky němu existují sociální sítě, tweetující umělci, sportovci a politici nebo fotoalbum z narozeninové oslavy na Facebooku. Díky webu vnikly seznamky online nebo vysílání pořadů pomocí YouTube. Díky webu funguje i ICQ nebo Skype, které komukoli umožňují komunikovat online s příbuznými, přáteli, kolegy nebo známými kdekoli na světě.
CERN ke dvacátým narozeninám webu připravil i archivní ukázku prvních webových stránek.
„Neexistuje žádná část společnosti, kterou by vynález webu v naších fyzikálních laboratořích nějak neproměnil,“ řekl Rolf Heuer, generální ředitel CERNu, ve svém prohlášení. „Od výzkumu přes podnikání ke vzdělávání mění web způsob komunikace, práce, inovací a života. Web je názornou ukázkou toho, že základní výzkum je lidstvu opravdu prospěšný.“
World-Wide Web vytvořil v CERNu v roce 1989 britský fyzik Tim Berners-Lee. Původně byl vyvinut kvůli sdílení informací mezi fyziky z univerzit a ústavů po celém světě. „Tehdy vznikl internet, jak ho známe dnes,“ uvedl Dan Olds, analytik společnosti Gabriel Consulting Group. „Předtím internet používali hlavně akademici ke vzájemné komunikaci a výměně údajů. Ale po uvolnění tohoto kódu se všechno změnilo.“
Došlo ke změně způsobu naší komunikace. Změnil se způsob, jakým vnímáme svět, řekl Rob Enderle, analytik z agentury Enderle Group. „Uvolnění této technologie do public domain umožnilo její ohromné rozšíření,“ řekl. „Technologie není příliš užitečná, když ji ovládá jediná společnost. Svoboda nám poskytla vysoký stupeň interoperability,“ dodal.
„Byla to obrovská změna,“ míní Olds. „Koho by před dvaceti lety napadlo, co všechno díky webu internet umožní? Zcela běžné a v podstatě bezplatné mezinárodní videohovory. Možnost koupit cokoli od kohokoli 24 hodin denně. Rezervovat jízdenky a letenky snadno a rychle z libovolného místa.“
„Před 20 lety asi nikdo netušil, jak důležitým se web stane,“ soudí Patrick Moorhead, analytik z agentury Moor Insights & Strategy. „Ale můžeme s jistotou říci, že význam webu v dalších 20 letech překročí naše veškerá očekávání.“