Češi se stávají opravdovými e-cestovateli

19. 7. 2016

Sdílet

V průběhu plánování dovolené je také velice důležité si zajistit rychlou a bezpečnou dopravu do hotelu, kempu či pronajatého domu. K tomu cestovatelé ze střední a východní Evropy nejčastěji volí automobil. 66 % Poláků, 58 % Čechů, 49 % Řeků a 69 % Maďarů jede autem.

Poláci také cestují letadlem (17 %) nebo vlakem (12 %). Při plánování cesty letadlem bychom neměli podceňovat roli Internetu: cena je pro většinu (74 %) českých cestovatelů nejdůležitějším faktorem při výběru letecké společnosti. Nabídka destinací je druhým nejdůležitějším kritériem (57 %) a 49 % Čechů přikládá význam online recenzím spolu s přístupem k vyhledávacím službám, které jim pomáhají získat tu nejlepší nabídku.

Internet je naším nejlepším přítelem nejen při hledání dovolené, ale také během ní:  95 % Poláků, 83 % Čechů, 87 % Maďarů a 95 % Řeků je online i na svých cestách. Během dovolené nejčastěji kontrolujeme sociální sítě (63 % Poláků, 39 % Čechů, 60 % Řeků a 48 % Maďarů), ale také hledáme mapy, které jsou oblíbené obzvláště mezi Maďary (71 %), řešíme pracovní záležitosti, jak uvedlo 33 % Řeků, a nakupujeme. Druhou nejdůležitější kategorií pro české výletníky (47 %) je online hledání restaurací a turistických atrakcí.

„Cestování je jednou z oblastí, které díky Internetu skýtají největší počet nových úžasných příležitostí. Ještě před pár lety bychom si opatřili mapu, spočítali kilometry a vyrazili navštívit přátele u jezera nebo v horách. Nyní se nám otevírají nekonečné možnosti: díky TripAdvisoru nebo Instagramu si můžeme kdykoli prohlédnout nejrůznější prázdninové cíle. Okamžitě přitom vidíme, jak zvolené místo vypadá ve skutečnosti, a nemusíme se spoléhat na obrázky v brožurách upravené ve Photoshopu. Na AirBnB si snadno najdeme slušné ubytování a na webu koupíme letenky za nejlepší možnou cenu,“ říká Matt Komorowski, generální ředitel společnosti PayPal pro střední a východní Evropu, která stojí společně s GfK za tímto výzkumem. 

Našli jste v článku chybu?