Spuštění oficiálního obchodu je událostí, kterou příznivci nakousnutého jablíčka jistě dlouho očekávali. Lze totiž předpokládat, že bude nejrychlejší cestou, jak zakoupit zejména novinky od Apple, jichž je na trhu nedostatek.
To, společně s (téměř) kompletním sortimentem, jistě potěší zákazníky, ale přidělá to vrásky prémiovým prodejcům Applu, mezi něž patří prodejny iStyle a iWorld.
Ty u nás totiž suplují klasické "Apple Store" a typicky prodávají s nejvyššími maržemi za doporučené koncové ceny (a někdy zdá se i dráž, jak potvrzuje náš pohled na ceny iPadu 2 v iWorldu (www.iworld-store.com), které jsou vyšší než v právě otevřeném českém Apple Store, který navíc nabízí dopravu u položek nad 2 950 Kč zdarma. Naopak lépe zavedené prodejny iStyle nabízejí některé položky levněji, než oficiální obchod Apple a levněji většinou nakoupíte i pomocí serverů srovnávajících ceny v internetových obchodech, jako je Heureka.
Na druhou stranu mají nyní čeští zákazníci konečně možnost online konfigurace notebooků a stolních počítačů Apple nebo gravírování na vybrané kapesní přístroje, které je zdarma. Nicméně prohlídka právě otevřeného Apple Store nám přinesla i malé zklamání - pochopitelně zde nenajdete položky, které Apple na českém či evropském trhu nenabízí, například Apple TV.
O dalších zklamáních a úskalích českého Apple Online Store se dočtete v pokračování článku na sesterském magazínu CIO Business World.