Výrobce produktů iPad, iPhone a iMac se letos posunul z třetí pozice v roce 2010 na první místo. Hodnota značky Apple podle studie vzrostla z 83 miliard dolarů na 153 miliard dolarů. Naopak hodnota značky Google letos meziročně klesla o 2 % na 111,5 miliardy dolarů a po čtyřech letech tak ztratila své vedení.
Apple a Google mají odlišné obchodní modely. „Zatímco Google se zaměřil na bezplatné služby a otevřené systémy, Apple zvolil cestu integrovaného modelu,“ uvedl na firemním blogu Nigel Hollis, výkonný vice prezident a vedoucí analytik ve společnosti Millward Brown.
Z pohledu hodnoty značky je zřejmé, že se tento přístup Applu vyplatil. Ať se jedná o Mac, iPhone, iPod nebo iPad, design a rozhraní produktů Apple je všem známé a jednoduše ovladatelné, dodal Nigel Hollis.
Pokračování článku o tom, jak si v žebříčku vedou ostatní značky, naleznete na sesterském magazínu ChannelWorld.