Stalo se tak jen krátce po té, co americký Google kvůli hackerským útokům, ze kterých podezřívá Peking, pohrozil, že odejde z této země. Např. YouTubecn.com nabízí vybraná reálná videa z webu YouTube, který vlastní Google a jenž je v Číně oficiálně zakázaný.
Oba projekty byly spuštěny v polovině ledna, tedy právě v době, kdy Google pohrozil odchodem z Číny. Čínská verze Google – Goojjee – je přitom slovní hříčkou. Název vyhledávacího giganta zní v mandarínštině podobně jako „starší bratr“, přičemž slovo Goojjee se vyslovuje jako „starší sestra“.
Čína je známá svojí schopností napodobovat značky z nejrůznějších odvětví průmyslu a služeb. Toto je však údajně první případ, kdy byly naklonovány zavedené značky působící na internetu. Analytici předpovídají, že tento trend bude pokračovat a další obětí se má stát sociální síť Facebook, která je podobně jako YouTube v Číně zakázaná.
Zdroj: IT News.sk