Czech Internet Forum 2009: Internetová scéna pod vlivem ekonomické krize

17. 11. 2009

Sdílet

Minulý týden proběhl již čtvrtý ročník celodenní odborné konference Czech Internet Forum s podtitulem Český internet ze všech stran. Program rozdělený do dvou paralelních proudů přilákal 220 návštěvníků. Na programu byly přednášky, panelové diskuse a workshopy zaměřené na to nejzajímavější, co českému internetu přinesl uplynulý rok. Nechyběly však ani prognózy do budoucna.

Na úvod promluvil o vývoji v poskytování internetu Zdeněk Polách (Kaora), který budoucnost připojení vidí v kabelu a optických sítích. Ondřej Tomek, jeden ze spoluzakladatelů portálu Centrum.cz, popsal svou zkušenost s hledáním vhodného investora a poradil, na co se soustředit během přerodu malé firmy ve velkou. O internetovém zpravodajství veřejnoprávního média a jeho pozici v celkové nabídce online obsahu pohovořil Milan Fridrich (Česká televize).

Na očekávané trendy na internetu v nadcházejícím desetiletí se zaměřila Taťána le Moigne z Google.cz. Na významu bude podle ní nabývat zábava a obchod, blíží se také doba komunikace pomocí překladačů v reálném čase. Marek Antoš (Internet Info) pomocí statistik zhodnotil, zda český internet je v krizi, nebo ne.

Divácky zajímavá byla panelová diskuse nazvaná „Souboj Titánů“, které se zúčastnili zástupci největších internetových médií: Taťána le Moigne (Google.cz), Daniel Grunt (CET 21), Pavel Zima (Seznam.cz), Jaroslav Kábele (Mafra) a Pavel Mucha (Centrum Holdings). Mluvilo se především o příjmech z reklamy za uplynulý rok. CET 21 si například pochvaloval příjmy z videoreklamy, Seznam.cz zase avizoval zlevňování reklamy v příštím roce.

Arkady Volozh, zakladatel a výkonný ředitel ruského portálu Yandex.ru, byl jedním z „taháků“ konference. Ve své přednášce upozornil na to, že globální hráči nejsou všude na světě jedničkami, ale právě Yandex.ru v Rusku či Seznam.cz v ČR jsou jedni z mála příkladů dominance lokálních firem.

O budoucnosti mobilního marketingu zauvažovala Jana Vyhlídalová (Telefónica O2 ČR). Daniel Dočekal analyzoval situaci v oblasti sociálních sítí v České republice i v zahraničí. Facebooku předpověděl ještě dva až tři roky růstu. Následně Patrick Zandl (Lupa.cz) představil nejnovější trendy a inspiraci pro internetové podnikání na příští rok. O tom, jak Češi nakupují na Internetu, pohovořil Jiří Hlavenka. Celodenní program zakončila diskuse zaměřená na online video, ve které své názory představil Petr Svoboda (Stream.cz), Jan Březina (Dignit.cz), Pavel Krbec (CET 21) a Michal Hanák (Mafra).

V rámci paralelního programu, který poskytl více prostoru pro praktické příklady a diskusi, se hovořilo například o působení internetu na chování uživatelů, využití sociálních sítí pro budování značky, či práci s NetMonitorem. Mezi prezentujícími vystoupil Vojtěch Bednář (Koment.cz), Jan Horna (HorMart), František Grunt (Active 24), Jiří Malý (Neo@Ogilvy) a Tereza Hubičková (Telefónica O2 ČR), v rámci panelové diskuse pak Petr Hanisch (AliaWeb), Bronislava Plesníková (MediaCom Praha), Petr Kolář (SPIR) a Lukáš Vinkler (Mediaresearch).

Celou konferenci podrobně mapuje článek Czech Internet Forum 2009: Krize a plány na příští rok na serveru Lupa.cz. Všechny prezentace, odborná Ročenka českého internetu, jakož i fotogalerie z této akce, jsou k dispozici k nahlédnutí, či ke stažení na stránkách konference.

Našli jste v článku chybu?