Studie společnosti Ericsson ukazuje, že lidé komunikují mnohem více prostřednictvím textových než hlasových služeb. Mnoho uživatelů je zvyklých sdílet fotografie nebo videa na sociálních sítích okamžitě po jejich vzniku.
Více než 70 % majitelů smartphonů připouští, že pravidelně sdílí své osobní fotografie a má vytvořené publikum, které sleduje jeho obsah a aktivně se zapojuje v diskuzích. Celkem 46 % uživatelů je aktivních na více než jedné sociální síti.
Kumulovaný provoz na sociálních sítích by v průběhu nejbližších šesti let měl dosáhnout 180 exabajtů. Přepočítáme-li toto číslo na spotřebu jednoho člověka za den, vyjde nám v průměru 35 minut denně strávených na sociálních sítích.
Celkový provoz na sociálních sítích v následujících šesti letech poroste dvanáctinásobně oproti tomu, jak to bylo v uplynulých šesti letech.
Nejnovější Ericsson Mobility Report se soustředil i na mobilní datový provoz, který by měl v nejbližších šesti letech narůst až desetinásobně, vzroste také průměrná datová spotřeba na jednotlivce.
V roce 2015 představovala oproti roku 2014 nárůst o 20 exabajtů, přičemž polovinu tohoto objemu tvořil přenos videa. To se dá přirovnat ke zhlédnutí třech celovečerních filmů u každého člověka na planetě.