Problém byl především s bezplatnými hrami, které jsou však bezplatné jen na oko a podněcují uživatele ke koupi různých předmětů při hraní (tzv. in-game nákupy). Evropská komise proto požaduje, aby Google a Apple přinutili vývojáře k zobrazování kontaktních informací a informací o tom, že je v rámci aplikace možné nakupovat různé předměty. Google již podle zpráv Evropské komise zareagoval a změny začne implementovat od září.
Na druhou stranu Apple se k věci podle EK zatím nijak nepostavil. Tato společnost však již v minulosti čelila podobným problémům v USA s tamní Federal Trade Commission, tudíž je pravděpodobné, že svůj přístup v prodeji aplikací změní i v Evropě. Apple ve vyjádření k prohlášení EK pouze poukázalo na důležitost rodičovské ochrany a podotklo, že jeho funkce v této oblasti jsou několik kroků před konkurencí. Apple podle svého vyjádření bude spolupracovat individuálně s jednotlivými zeměmi v EU tak, aby se problém při koupi předmětů v aplikacích vyřešil v souladu s národní legislativou té které země.
Zdroj: Techspot