Facebook bojuje proti falešným "lajkům"

2. 9. 2012

Sdílet

Facebook oznámil, že počet tzv. "lajků", pomocí kterých uživatelé této sociální sítě dávají najevo, že se jim daný obsah líbí, po čistce poklesne o necelé jedno procento. „Naše nové automatizované systémy odstraní hodnocení ´Líbí se mi´, které na stránkách na Facebooku vytvářejí červy, falešné osoby nebo podplacení uživatelé,“ stojí na blogu společnosti. „I když jsme vždy měli na své sociální síti systémy proti tomuto jednání, nyní pracují efektivněji a odhalí podvodné jednání mnohem dříve.“ Facebook tak bojuje proti černému trhu, na kterém si mohou společnosti "nakoupit uživatele".

Podle vyjádření společnosti čistka pomůže jak uživatelům, tak společnostem, jež nyní dostanou přesnější statistiky. Důvěryhodnost "lajků" je pro Facebook, který je závislý na reklamě od velkých společností, klíčová - mnoho reklamních kampaní má totiž za cíl posbírat co nejvíc lajků, což má symbolizovat úspěšnost marketingového sdělení.

S falešnými účty má problém i Twitter a Google, Facebook je však nyní pod drobnohledem analytiků na Wall Street, kteří pochybují o tom, zda dokáže v dlouhém období generovat zisk. Akcie Facebooku v pátek dosáhly nového minima, pouhých 18 dolarů za kus. Ještě v květnu stály 39 dolarů.


Zdroj: Reuters

Našli jste v článku chybu?