Cílem Facebooku je, aby uživatelé nemuseli opouštět jeho stránku kvůli sledování zpravodajství nebo videí. I když ještě před pár lety mediální firmy nechtěly o takovém kroku ani slyšet, v současné době má Facebook přes 1,4 miliardy uživatelů, takže se situace mění. Mediální společnosti a další tvůrci obsahu nyní na svých statistikách podle NYT vidí, že s tím, jak se Facebook začal zaměřovat na video, chodí na jejich portály čím dál méně lidí. Facebook chce začít s testováním nového formátu během několika příštích měsíců. Mezi první partnery mají patřit New York Times, BuzzFeed a National Geographic, i když Facebook jedná i s dalšími.
Aby byl návrh Facebooku pro vydavatele co možná nejzajímavější, navrhl jim americký gigant také možnost získat určitý podíl z tržeb z reklam, které se budou objevovat vedle jejich obsahu na sociální síti. V současné době jsou články zpravodajských portálů zobrazované na Facebooku přesměrovávány na vlastní stránky vydavatelů a načítají se v průměru za osm sekund. Podle Facebooku je to však příliš mnoho času - především na mobilních zařízeních, kde roli v tom, zda uživatele něco zaujme, hrají i milisekundy. Otázkou tak bude, jak Facebook svůj návrh podá tvůrcům obsahu a zda je dokáže přesvědčit, že nová strategie je výhodná pro obě strany.
Zdroj: Techspot